Gå til innhold
mareskog

Fulda sommerdekk

Anbefalte innlegg

Har spunnet ut et sett Fulda i dim 205/50-15.. de var helt ok på tørt.. Glatte på vått.. slik jeg liker det ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm... jeg er også på jakt etter dekk (men tenkte egentlig på 225/45-17) og den prisen var jo trivelig...

Hvis man ser på dacktest.com ser det ut som Veglia Borletti har et poeng, de fleste finner dem bra på tørt, men ikke så bra på vått. Nesten alle klager på rullestøy :) Det kan virke som dekkene er harde, de er slitesterke og en kar har kjørt på et dyr etter å ha sklidd på bar asfalt ved hard oppbremsing. Ikke bra.

På den annen side får det tydeligvis "gut" og "empfehlenswert" i Sport Auto og ulike tyske tester - men bare resultatet ligger på nett.

Er ikke greit. Men Sumitomo HTRZII som også er ganske billig, får gode resultater rundt om. Kanskje et alternativ? Det er jo en gammel og stor japansk produsent, de har bare ikke solgt i Europa.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har prøvd Fulda Assuro? på Caterhamen, De var glatt uansett vær og føre forhold, i tillegg hylte de i skrekk bare noen nevnte ordet sving :P

(og så slet vi dem ut like fort som ett sett Yokohama gate sliks :o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

Da jeg overtok min nåværende 164 TS, satt det 205/55-16 Fulda Extremo på sommerhjulene. Dekkene var riktig nok ganske slitt, men de var meget glatte på vått føre, men de hang greit på tørrasfalt.

Etter det har jeg byttet til BFG G-force, og Potenza S-03. De henger også fast når det er vått.

Dette er mine erfaringer da, men jeg kjøper nok i Fulda igjen med engang.

mvh

Øvyind

PS: Har ikke Fulda fått bygd seg denne Maybach Exelero eller no slikt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken hastighetsindeks skal dekk til en 164 2.0 ts ha?. Jeg har dessverre ikke tilgang til papirene akkurat nå, men det sitter på dekk med W fartsindeks. Går det ikke greit med V (=240). W (=270 kmt) Virker som litt overkill, men hva er kravet på denne bilen? :-\

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken hastighetsindeks skal dekk til en 164 2.0 ts ha?. Jeg har dessverre ikke tilgang til papirene akkurat nå, men det sitter på dekk med W fartsindeks. Går det ikke greit med V (=240). W (=270 kmt) Virker som litt overkill, men hva er kravet på denne bilen? :-\

Det står i vognkortet, men jeg tipper V-merking holder på en 164 2.0TS.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får en 17" og 18" i lavere index enn W og Z da ? Isåfall så blir det vel et skikkelig 80-talls vaffelmønster  ;D

Alle 17" jeg har kjøpt de siste åra har enten W eller Z, og ifølge selger så var det ikke lett å skaffe noe annet.

AA

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...