Gå til innhold
Simen

tips til lufting av kjølevæske

Anbefalte innlegg

Heisann, endelig byttet termostat og lurer på om det er noen triks for å få ut luft i sytemet når jeg fylle opp?

Øhhh, det er en 916 GTV 2.0 ts....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På Gtv tb var det lufte skru på høyre side på radiatoren helt øverst. Varme reg. på ventilasjonsanlegget på maks varme slik at hele systemet blir luftet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fyll opp systemet og start opp bilen uten å montere lokket på ekspansjonstank/radiator. La motoren gå til termostaten åpner og klem godt på alle kjøleslangene. Stopp motor og la den kjølne. Etter fyll væske om nødvendig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fyll opp systemet og start opp bilen uten å montere lokket på ekspansjonstank/radiator. La motoren gå til termostaten åpner og klem godt på alle kjøleslangene. Stopp motor og la den kjølne. Etter fyll væske om nødvendig.

Og husk og kjør full varem på varmeaperatet så det ikke samler seg noen bobler i varmeregistret. vifta på varmeaperatet trenger du derimot ikke kjøre  ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jarle: gjorde det sånn jeg også da jeg byttet termostat på en TS. Funka helt greit og endte opp med et kjølesystem uten luft.

Kan være et triks å sette bilen i en helning sånn at ekspansjonstanken kommer høyest opp (den er vel på høyre side i motorrommet sett fra førerplass), men det er egentlig ikke nødvendig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...