Gå til innhold
Kallle

Hjelp, min 33 ble oversvømt i vaskehallen i dag!

Anbefalte innlegg

Var å vaska bilen på Esson i dag, Midtveis ute i vasken hører jeg surkling av vann, men skjønner ikke hvor det kommer fra, Når tørken setter inn (luft) spruter det vann ut under dashbordet på begge sider met døra. Det bare fosser inn vann, det var så mye vann at det sto opp til ankelen min..

Hvor i huleste kan dette vannet komme inn? Via luftinntaket til lufte apparatet?

Vet ikke om det har noe å si men de ytterste luft sprederne har alltid vært ute av funksjon, der kommer det bare kald luft inn, kan det være her at vannet kommer inn? Men uansett må det jo på en måte komme seg "innvendig" i bilen..

Alt det elektriske ble kliss vått og nå går vindusviskerne på full fres uansett om de er på eller ikke..

Noen som har forslag til hva som gjør at såpass mye vann kan komme inn under dashbodet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

IKKE! Jeg gjentar IKKE kjør gamle alfa'er inn i vaskemaskiner.... 

Men sååå mye vann?  :-\  Høres ut som om du har en seriøs tørkejobb på gang her  :'(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal det ikke bare komme kald luft i sidedysene da? Lenge siden jeg har kjørt 33, men slik er det jo på mange andre alfaer.

Tipper det er noe skit i dreneringspluggene dine eller noe sånt.

Skulle gjerne hatt video av deg inni bilen når det skjedde ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sorry Kalle, men jeg måtte le godt da jeg leste dette. Ser det så for meg. Men jeg sier som Ronny, hold deg laaangt unna vaskehalle med gamle Alfaer. GTVen min skjelver hver gang jeg kjører forbi en.  ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja faen siste gang jeg kjører den inn der!

Seriøst tørkejobb ja, har 3 kupe varmere som jobber på full fres nå, de skal få lov til å jobbe lenge!

Men sååå mye vann?

Ja, begge "skålene" hvor man har beina var fulle  :-[ :-[ Bare rant og rant og rant

Skulle gjerne hatt video av deg inni bilen når det skjedde

Ja det skulle du nok, kunne heller ikke hoppe ut og stoppe den jævla maskinen ettersom kostene var foran døra..

Jaja, håper bare det ikke har kommet for mye vann bakom "gulvteppet" ettersom det hang ganske langt ut oppunder dashbordet..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vaskemaskiner ødelegger lakken din.. samt det blir mye renere om man vasker for hånd vet du  :)

Ødelegger vel ikke såå mye med børsteløs, men uansett, aldri mer!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal det ikke bare komme kald luft i sidedysene da? Lenge siden jeg har kjørt 33, men slik er det jo på mange andre alfaer.

Hos meg kommer det kun kaldluft i sidedysene hvertfall....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hos meg kommer det kun kaldluft i sidedysene hvertfall....

OK, da er nok det riktig da

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rare greier de der vaskehallene.. Sist jeg hadde min 156 inne så fant bilen ut at ABS var ute av funksjon.. Det stemte jo også akkurat da, like etterpå kom "håndbrekklyset" også på. I praksis skal vel det bety at jeg ikke har bremser, men det hadde jeg da heldigvis. Stoppa bilen og lysa forsvant =) (Skal sies at abs kobla ut og inn et par ganger i løpet av de neste ukene, men siden jeg hadde lest så mye på denne siden om at man først venter en uke for å se om det går over; så gjorde jeg det og sparte meg for verkstedpenger.)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan dere ikke bare droppe besøkene i vaskemaskiner og heller vaske bilene deres kjærlig og for hånd da? Mye bedre resultat og bilen oppfører seg bedre ved at hun ikke klager flere uker i ettertid  ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har forslag til hva som gjør at såpass mye vann kan komme inn under dashbodet?

Demontér vindusviskerene og den sorte plastplaten som er under disse. Rommet som nå kommer til syne er stedet der sideventilasjonen henter luften ifra. Rens ut blader og skit, det er ett dreneringshull på hver side av bilen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kalle, side-dysene er for frisk luft utenifra ;)

det er noen gummi flapper over hjulet ditt. sjekk om de er fulle av drit, er de de bør du tømme lufteanlegget for drit :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hold deg unna vaskehaller!!!

Gjor det 2 ganger selv, en gang med en sprint, da ble jeg ganske våt jeg og...fossa vann inn gjennom pakning i sidevindu

Andre gangen med min 164, ikke mer varmeapparat etterpå ???

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vaskemaskiner er noe drit ja.... men f.eks jeg gidder ikke vaske peugotten i minusgrader akkuratt :P den tåler da vann :P så den kjører jeg flatt igjenom :P:D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...