Gå til innhold
rambo

Skraping på gir

Anbefalte innlegg

Har fått en skrape lyd når jeg girer ned fra 3. til 2. + at girstanga er litt løs og noen ganger "hakker" litt.

tok en tlf til mf skien å hørte hva det kunne være å fikk svar at det mest sannsynlige var foringene og at den da måtte overhales

pris: 10.000

siden vi får rabbatt på carrozzeria alfa måtte jeg jo høre der og. Forklarte problemet og lurte på hva de skulle ha for den jobben. ble litt overrasket når han svarte:

ca. 20.000!!!!!

det er doble prisen og da hjelper ikke rabatten stort.

lurte derfor på om noen her har gjort det her på bilen sin? og hva dere betalte for det?

er en 99mod 156

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nokk synkroniserings ringene som er gåne ja...

Problemet er nokk ikke prisen for delene for de koster nokk ikke stort men en kasse må omtrent demonteres for og kunne gjøre denne jobben....

Husker ikke helt sider osv til delene... men er nokk noen her inne som vett.

Bare vent litt så får du svar :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å demontere en girkasse er ikke så dyrt, riktig nok leverte jeg min girkasse + en annen til ett verksted, KUN girkassene og skulle bytte innmaten i den andre. det ga jeg 1800,- for. Men er jo og noen timer å ta og ut sette inn girkassen, men at det skal koste så mye som 20.000,- med deler(hvis det er synkringene) hørtes utrolig mye ut..

Å ta ut/inn en girkasse er det og i en clutchbyttejobb..den betalte jeg 5000,- inkl ny clutch..

20.000,- er jo halveprisen for en ny girkasse omtrent...

Er vel en vanlig manuell girkasse du har og ikke Selespeed?

Manuell:At girstanga er litt løs kan være stagene i overføringa som må byttes hvis det ikke er vaier..byttet mine når jeg hadde ute girkassa. enkel jobb :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er en vanlig manuell girkasse ja.

Hørte på et par andre "vanlige" verksteder her i skien også, men de ville ikke ta den inn en gang selv om jeg forklarte at det kun var snakk om en girkasseoverhaling.

Da blir det vel å få den inn på MF da.

Er vel ingen her som vet om noen gode rimelige verksteder i nærheten som er billigere?

Takk for svar

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er en vanlig manuell girkasse ja.

Hørte på et par andre "vanlige" verksteder her i skien også, men de ville ikke ta den inn en gang selv om jeg forklarte at det kun var snakk om en girkasseoverhaling.

Da blir det vel å få den inn på MF da.

Er vel ingen her som vet om noen gode rimelige verksteder i nærheten som er billigere?

Takk for svar

er sikker på at noen her på forumet har peil å¨girkasser og kan overhale en for deg (skifte synk ringene) ganske billigt... hadde jeg kunnet litt mer om girkassa så skulle jeg gjerne skifta synkringene for deg for en liten penge....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...