Gå til innhold
alfa166

Treg girkasse!

Anbefalte innlegg

Merket i dag at girkassa var treg når eg satte den i fri og beveget den side til side. Den stod fast til ei side uten å gå til bake til midten. Noen her som veit ka dette kan være?? Lite olje eller noe sånt?? Den er litt tregt når eg girer opp men værst er det da eg skal gire ned. Den finner liksom ikke giret slik den gjorde før.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snakker 5 girs kasse  Smør gearoverføringen over gearkassa i motorrommet (lang bolt m.foring) Bør tas ut for 100% rep.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snakker 5 girs kasse  Smør gearoverføringen over gearkassa i motorrommet (lang bolt m.foring) Bør tas ut for 100% rep.

Har nok ein 6 trinns kasse i bilen. Skal sjekke om det kan være den. Takker for tipset!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Jeg har også samme symptomer 5 trinns. har prøvd å smøre opp men trangt å komme til.

Noen som veit hva denne operasjonen koster på verksted? Regner da med at det ikke smøres opp men bytter deler.

Øivind H

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er trangt,bør demont. batteri og batteri"holder" Normalt trengs ingen deler bare litt "olje" (som mangler fra produsent  ;)) Ring verksted for pris

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønte det, bare måtte ;)

det betyr at det er samme løsning på 166 og 156 ved disse symptomene med treg girkasse? jeg har tatt en kjapp titt i motorommet på de jeg har og det ser for meg ut som det er samme patent på 147,156 og 166?(selv om det er trangt og ikke veldig enkelt å se helt klart)

Øivind H

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Demonterte og smørte opp det som kunne smøres opp i helga, ble ikke bedre så da er neste stopp MF

Øivind H

Var innom MF i dag og dei meinte det var bare å smøre opp kassa litt så skulle det være i orden, men som han sa så kan veieren være gåen og men han tvilte litt på det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Har titta litt mer på dette i helja.Mener du den bolten (17mm?) som ligger vanrett over girkassa og styrer/ holder  den sideveise bevegelsen i girspaken? Ut men` smøre opp og inn igjen?

Fikk sprutamed litt CRC og det blei bedring, aner meg da at hvis jeg får ut bolten og får på noe fett blir dette bra. Eneste er at det er jævlig trangt og komme til og min mekkekunskap strekker seg til å bytte LMM!

Øivind H

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Har titta litt mer på dette i helja.Mener du den bolten (17mm?) som ligger vanrett over girkassa og styrer/ holder  den sideveise bevegelsen i girspaken? Ut men` smøre opp og inn igjen?

Fikk sprutamed litt CRC og det blei bedring, aner meg da at hvis jeg får ut bolten og får på noe fett blir dette bra. Eneste er at det er jævlig trangt og komme til og min mekkekunskap strekker seg til å bytte LMM!

Øivind H

Da er bolten skrudd ut tatt på fett, giroverføring som ny trangt men grei jobb. Bytta også sentralåsmotor venstre dør bak så nå er mekkekunskapene radikalt forbedra ila. hælja ::)

Øivind H

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...