Gå til innhold
Lancisti

Hyling i bremser

Anbefalte innlegg

Hei

Har akkurat skifte bremseskiver og bremseklosser på bilen. Etter dette kommer det høye pipelyder når jeg bremser. Går dette vekk av seg selv etterhvert (har kun kjørt noen få kilometer) eller må noe gjøres?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det hyler bare når jeg bremser (ikke hele tiden). Og bare så det er sagt, jobben ble gjort på verkstedet. Hva gjør jeg? Har null teknisk innsikt, så hvis noe må gjøres, så er det verkstedet som må ta det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må skifte klosser og skiver på min sportswagon 2.0 l (2000). Er det vanskelig og gjøre det selv? Trenger jeg noe spesial verktøy?

Synes priser på klosser og skiver i norge er svindyre. Noen som vet om noen andre steder å bestille i fra?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1) Nei, det er ikke vanskelig å gjøre selv

2) Ikke mye spesialverktøy - det kan være greit med en sånn "omvendt skrustikke" som presser stemplene tilbake, kjøpes f.eks. på Biltema for nesten ikkeno

3) Bestill delene fra en av de kjente Alfa-deler-butikkene i utlandet, f.eks. EB Spares, Alfaholics el.lign. Eller sjekk med Araldo her på forumet (Harald Baklid, 91719394) eller Carosseria Alfa i Drøbak.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...