Gå til innhold
JB.

Elendig hådbrekk GTV 116

Anbefalte innlegg

Har satt på de nye caliperene på bilen min nå. Grei skuring helt til håndbrekkvaieren skulle på. I følge Haynes så skal den ikke skrues til så hardt at fjæra som drar klossene begynner å spenne seg. Jeg gjorde dette, men da tar håndbrekket så lite at jeg klarer fint å dytte bilen bortover. Skrudde derfor til litt mer, men det hjalp ikke stort. Det kommer til et punkt hvor strammeskruen ikke vil lenger og da er det stopp. Virker det som hvetfall. Har noen noe tips å komme med her? Må da være flere som har knota med dette før.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som du har glemt å justere inn klossene først, avstanden skal være 0,1mm fra skive til kloss, mål med bladføler og juster med justerings skruene ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nope, har justert klossene. Men det er ganske vanskelig å få nøyaktig 0.1mm. Kan noen si meg hvor hardt det skal være å få følebladet gjennom ved denne avstanden? Og siden 0.1mm er tilnærmet ingenting tar jo også klossene på skivene ved denne innstillingen. Det gnisser på en måte. Gjør ikke dette noe?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja skal være sånn passe ;) du merker når det er for hardt (= du får ikke inn følerbladet)

Pleier normalt ikke gnisse om du ikke har kast i skivene da.

Husk å justere på begge sider av caliperen da ;)

Dersom dette ikke fungere, må du sjekke at kabelen ikke har hoppet utav føringene inne i bilen (mot handtaket)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener det er et rustspor som gnisser, det nye belegget er en halv mm lenger enn det gamle så det tar litt lenger inn på skiva enn det gamle. Skal sjekke nærmere imorgen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En ting til som jeg kom på er jo at i Haynes så står det at man ikke skal justere mer enn at fjærene til håndbrekkvaieren akkurat ikke tar. Stemmer dette? Eller gjør det ikke noe?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snakker du om retur fjørene på hendelene på bremse åka nå?

Jepp, hvis det er de som vaieren er festet i...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

du kan vel tilfeldigvis ha glemt å justere wiren helt framme da? ved brekke? mener det skal være en justering der  ::)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

du kan vel tilfeldigvis ha glemt å justere wiren helt framme da? ved brekke? mener det skal være en justering der  ::)

Hmm det har jeg ikke sett. Kan noen bekrefte dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm det har jeg ikke sett. Kan noen bekrefte dette?

er vell bare og kikke det vell? ta opp skinnet som dekker over? eventuelt se under bilen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror ikke det er noe inni bilen, da må det evt. være under et sted (annet en på caliperene) men det har jeg nesten litt vanskelig for å tro.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...