Gå til innhold
Gjest Giulietta -84

ER10 kompressor

Anbefalte innlegg

hva menes med "er10 kompressor"?  ???

Du husker vel den bilen der Ronny!

Har jo blitt prøvekjørt i alfanytt.. og ble kjørt på italiensk dag for noen år siden! sist jeg så den stå den til salgs på Autostrada.. Så havnet den vel oppe i nord.

:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva menes med "er10 kompressor"?  ???

Du husker vel den bilen der Ronny!

Har jo blitt prøvekjørt i alfanytt.. og ble kjørt på italiensk dag for noen år siden! sist jeg så den stå den til salgs på Autostrada.. Så havnet den vel oppe i nord.

:)

JAda.. har lest reportasjer om den  :)

Var det ikke CA som bygget den?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva menes med "er10 kompressor"?  ???

Du husker vel den bilen der Ronny!

Har jo blitt prøvekjørt i alfanytt.. og ble kjørt på italiensk dag for noen år siden! sist jeg så den stå den til salgs på Autostrada.. Så havnet den vel oppe i nord.

:)

JAda.. har lest reportasjer om den  :)

Var det ikke CA som bygget den?

Nei, det var en annen en.. Dette er en Engstler.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser de lover 260 hk med kompressor på 2.5 V6. Hva er det magiske brosjyretallet for 3-literen, og har du hatt din på rulle og målt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ca 360hk vel?

360 hk hørtes mye ut.. hvis det ikke er gjort noe med den siden ID.

Den gikk pittelitt dårligere enn en Ferrari Mondial med 300 hester på langsia. Men ikke så mye at vi klarte å kjøre forbi!

:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser de lover 260 hk med kompressor på 2.5 V6. Hva er det magiske brosjyretallet for 3-literen, og har du hatt din på rulle og målt?

Den svarte ER10 som CA bygde går her i Horten. Den har vel 300 hk..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser de lover 260 hk med kompressor på 2.5 V6. Hva er det magiske brosjyretallet for 3-literen, og har du hatt din på rulle og målt?

Den svarte ER10 som CA bygde går her i Horten. Den har vel 300 hk..

Tror det er ca 300 i ER 10'n også jeg.. med mindre den er ombygd de senere år.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser de lover 260 hk med kompressor på 2.5 V6. Hva er det magiske brosjyretallet for 3-literen, og har du hatt din på rulle og målt?

Den svarte ER10 som CA bygde går her i Horten. Den har vel 300 hk..

Tror det er ca 300 i ER 10'n også jeg.. med mindre den er ombygd de senere år.. :)

Nok en gang: http://cuoresportivo.no/index.php?topic=8790.0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor i Tromsø bor du?MÅ få sett den bilen :P

Har du ikke sett den da?? Er jo den Iver hadde..

Har sett den ja,men ikke på nær hold,dessverre... :'(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser de lover 260 hk med kompressor på 2.5 V6. Hva er det magiske brosjyretallet for 3-literen, og har du hatt din på rulle og målt?

Den svarte ER10 som CA bygde går her i Horten. Den har vel 300 hk..

Tror det er ca 300 i ER 10'n også jeg.. med mindre den er ombygd de senere år.. :)

Nok en gang: http://cuoresportivo.no/index.php?topic=8790.0

Snill rulle..

Hvis den hadde 360 hk på våler så gikk den veldig dårlig med tanke på effekten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som er medlem av KARN her? Dato for denne bilen er som følger:

Oppgitt til 320 hk. Om det er 300 eller 320 spiller liten rolle på "lang"side ett eller annet sted. Særlig på Våler, hvor det er utgangshastighet fra svingen som bestemmer enda mer. Nå har jo også 916 GTV litt vekt å dra på..

Uansett, motoren er morsom med veldig mye bedre effekt og opplevelse av motorkarakteristikk en 2.0 V6 TB og 3.0 24 V.

Den aktuelle bilen hadde den gang noe mykt demper/fjæroppsett.

Ref. Alfanytt 02/2002.

Bilen som er bygd av Carrozzeria Alfa er omtalt i Alfanytt nummer 1/2003. De effekttall som ble oppgitt den gang av CA var 293 hk (og 349 Nm). Ladeluftkjøler ble montert ette denne testen.

Alfahilsen Øyvind i

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser de lover 260 hk med kompressor på 2.5 V6. Hva er det magiske brosjyretallet for 3-literen, og har du hatt din på rulle og målt?

Den svarte ER10 som CA bygde går her i Horten. Den har vel 300 hk..

Tror det er ca 300 i ER 10'n også jeg.. med mindre den er ombygd de senere år.. :)

Nok en gang: http://cuoresportivo.no/index.php?topic=8790.0

Snill rulle..

Hvis den hadde 360 hk på våler så gikk den veldig dårlig med tanke på effekten.

Tidspunktet for innlegget til Iver er: « : 13. oktober 2005, 01:16:51 ». Det skulle vel være etter ID.

Og det siste han sier er: « Svar #26 : 30. oktober 2005, 03:03:53 » 

FYYYYYY FAN!!!! d er alt æ har og si....ord er overflødig!

--------------------------------------------------------------------------------

Så det kan vel se ut som bilen går litt bedre etter litt finpussing  ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser de lover 260 hk med kompressor på 2.5 V6. Hva er det magiske brosjyretallet for 3-literen, og har du hatt din på rulle og målt?

Den svarte ER10 som CA bygde går her i Horten. Den har vel 300 hk..

Tror det er ca 300 i ER 10'n også jeg.. med mindre den er ombygd de senere år.. :)

Nok en gang: http://cuoresportivo.no/index.php?topic=8790.0

Snill rulle..

Hvis den hadde 360 hk på våler så gikk den veldig dårlig med tanke på effekten.

Tidspunktet for innlegget til Iver er: « : 13. oktober 2005, 01:16:51 ». Det skulle vel være etter ID.

Og det siste han sier er: « Svar #26 : 30. oktober 2005, 03:03:53 » 

FYYYYYY FAN!!!! d er alt æ har og si....ord er overflødig!

--------------------------------------------------------------------------------

Så det kan vel se ut som bilen går litt bedre etter litt finpussing  ;)

Ola snakket vel om ID 2004?  Det var ikke noen Mondial på banen i 2005...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Iver var i Tronheim me bilen å fant da ut att den laded med 0,1bar,var noe feil me kompressoren vert det helt siden han kjøpte den. No lader den den me 0,5 bar  å ble målt på benk til 360 eller 358,9. Den gikk rimelig greit etter det ja

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...