Gå til innhold
AlfaBernt

Lekkasje 156

Anbefalte innlegg

Finner ikke igjen den ttåden angående lekkasje i 156.

Var noen her som snakket om noen dren.hull som kunne være tett.

Noen som vet hvor disse er?

Takk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde tett drenering til takluka på min 156. Kommer to små slanger ned på hver side under bagasjerommet. Klipte av enden på disse og alt ble mye bedre. (ikke stå under bilen å gjør dette rett over hodet ditt slik jeg gjorde :))

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du leser det som befinner seg bak linken jeg postet finner du det du trenger. men ok: det er minst ett sted i 147 og 156 som kan ha tett drenhull og samler opp vann. Etter å ha samlet opp nok vann renner det over og inn i kupéen. Dette stedet er mellom/under frontruta og dashbordet. Anbefalt fiks er på nevnte link.

Et annet problematisk sted er inni døra. Vannet som renner inn mellom ruta og pakningen på utsida skal i utgangspunktet ledes ned til drenhullene i bunnen av døra. Dersom plastduken som skal lede vannet ikke er festet ordentlig, vil vannet renne inn i kupéen istedet. Jeg hadde en liten vannpytt oppå dørstokken helt fremme etter all regnet i fjor sommer og regner med at jeg har dette problemet...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjøpte en peugeot 406 i fjor sommer.

kjørte med den i en måned eller to... til jeg en dag oppdaget at jeg hadde en hel liten innsjø bak passasjer sete (der de har bena).

Vi snakker om +/-10 liter med vann. jeg kjørte sporedensk til min mekaniker kompis som hadde tipsa meg om bilen i utgangspunktet.

Etter litt om og menn, fikk vi endelig dratt opp matta i dørken og der var det ett (dren?) hull der lokket var løsna og bare lå halveis over hullet.

Kompisen min rista på hodet og mumlet noe om peugeot og singel bunn (mercedes som han jobber mest med har hvistnok dobbel bunn).

uansett, for å gjøre en lang historie kort. han fikk lokket på igjen, tetta igjen med noe greier og jeg måtte låne ei vifte som jeg la nedi (under matta som

på dette tidspunktet var slått opp som en lite telt der bake). Den vifta måtte jeg kjøre hele tiden i 14 dager mens bilen sto i ro for å få matta helt tørr.

kan ikke så mye om biler, men neste gang sjekker jeg den der før jeg kjøper bil  :P

kenneth

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg har ein 156 1.8 98mod. Den hadde lekkasje i ein karroseriskjøyt på på torpedoveggen på venstresida under framskjermen. Eg tok vekk plastinnerskjermen og spylte direkte på skjøyten, og da sto spruten inn i kupeen. Der var det faktisk forlite karosserimasse

fra fabrikken. Tetta det med karosserilim. Er heilt tett no.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...