Gå til innhold
Ken GTV

Trondheimsfjorden rundt?

Anbefalte innlegg

Hei frender, likesinnede og vennligsinnede.

Det nærmer seg bare tørre veier, og det frister med å kjøre mer og mer, lenger og lenger, mer og mer.

KARN Trøndelag har etterhvert hatt en god del aktiviteter, Dette er blant annet:

*Gokart-kjøring og sladring/skryt etterpå, på restaurant hver første torsdag i hver måned.

*Banekjøring 2-5 ganger i regi av oss selv, og banekjøring, invitert av BMW-klubben.

*Selbu"rud"skogen, i juni, med grilling og hygge hele dagen.

*Vinter-tur i vinterlandskap i Ogndal/Mokk, med glattkjøring og overnatting.

Spørsmålet og ideen min er å sjekke om det er noen som er interessert i å ta en Trondheimsfjorden rundt, f.eks en gang i året/en gang hvert andre år.

Hvorfor? - For å teste nye veier, se nye steder, samles flere ganger, kjøre både E6 og Rv og Kv, kjøre verdens nest største skråkabelbru, og spise nydelig mat på Norges kulturkommune nr. 2(Ja sørlandet tok 1- plassen :-X )

Vi er flere kjente "innafor", og kan ta flere små kule ruter/veistrekninger.

Egentlig vil jeg bare lufte ideen.

Alle seriøse meninger ønskes!

Mvh. Kenneth, inntrønder, Inderøyning, utflytter, innflytter og lokalkjent.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Kenneth.

Et bra initiativ og jeg kjører gjerne turen sammen med "stammefrender", har du en spesifikk helg i tankene?

Bør i alle fall koordineres slik at dette ikke kolliderer med andre klubbaktiviteter, som f. eks Lærdal og ID som flere av oss spekulerer å dra på.

Kanskje på vårparten eller utpå høsten en gang?

-Øivind 8)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen helg i tankene, men helt klart, ikke så det kræsjer med _noen_ som helst annen Alfa/bil-hendelse.

Eksisterer en enkel oversikt over hva vi ønsker å ha med oss i sommer?

EDIT:

Her er en liten oversikt:

Lørdag 20. mai kl 10-17 arrangeres bantreff på Lånkebanen. BMWCCN-Trøndelag arranger og KARN er invitert.

2.-4. Juni

Det tradisjonsrike og populære Lærdalstreffet er tilbake.

Juni:

Vi satser også på å videreføre tradisjonen med å arrangere et sommertreff med bane/landeveiskjøring og grilling ultimo juni.

26. August

Italiensk dag, Våler.

Lærdal, ID, Selbu"rud"skogen, ringen, banekjøring osv.. Føy på listen..

Ja, jeg vil også ha det helt tørt og vår/sommer først.

Enten kan vi legge det som en oppvarming til en stor event, eller som en "dessert" etter en stor event(ei helg før/etterpå)

Mvh. Kenneth

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jaaaaaaaaaaa, god ide! (hva er det på italiensk?)

Jeg blir med. :)

Men hovedveiene er vel bra tørre nå?

Jeg pendler daglig mellom Levanger og Trondheim.

Der er veiene fine både gamle og ny e 6'n.

Spørsmålet er vel Fosenhalvøya, kan ikke tenke meg noe annet enn at

veiene er fine og tørre der langs fjorden ihvertfall.

Som Dere sikkert har skjønnt, dette syntes jeg var et bra tiltak.

Jeg vil avgårde så fort som mulig.  :D

Hvor skal vi møtes? Jeg svinger av ved Levanger uansett.

Kunne jo sikkert ha buden på noe, om det ikke kommer så altfor mange.

Plass i leiligheten er det heller dårlig med.

Kol, levangsbygg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stå på Kenneth! Vårtreff?

Foreslår primo juni, pinsehelga(3/4/5) eller 10/11. Eller kanskje til og med primo mai(ultimo april)! 29/30-4 eller 1-5?

Bra initiativ!

roh

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

...Hva med helga rett etter 1. mai? Akkurat da er det fire stk alfister fra Trøndelag som kjører 75 rundt og rundt og rundt og rundt...

(uten at vi skal rippe opp i akkurat det for de som ikke har anledning ;))

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjempeide!

Men er det veier der jeg slipper å knuse bunnpanna, eller riste løs en og annen bunnplugg?

Bilen min er nemlig lettere allergisk mot telehiv.

Grapz

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veiene holder god norsk standard!

-Slik som norsk kjøttdeig, norsk morrpølse, norsk røkt laks osv osv..  ;D

Veiene er gode de, jeg kommer med forslag til helg, kart over ruten, og forslag til opplegg i løpet av senkvelden.

Først skal grinegutten legges ;)

Mvh. Kenneth

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra tiltak! Hadde noe lignende for maaange aar siden, med samling på Jægtvolden, men det var uten fosentur,

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

...og hvis vi legger inn et par utvalgte møtesteder/pauser langs ruta så kan alle kjøre i det tempoet de selv vil. Setter alle avgårde i turtempo skiller det nok fort 10-15 minutter etter et par mil. Og da blir forsåvidt hele poenget med fellestur borte... Vi kan kanskje se om vi finner noen severdigheter eller utsiktspunkt på ruta?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Strålende idé, Kenneth! Kan for min del sikkert gjøres (kjøres...) mer enn én gang i året!

Og bare sørg for at alt som skal skje ultimo juni skjer før 23/6, for da lander jeg i Toronto!

Paul

- innvandrer til TrøndeRlag (som det pleier å hete i Alfasammenheng.... )  ;):D;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er planene for "Venti Miglia: Intorno Fiordo di Trondheim 2006"

Dato: Lørdag den 06. mai 2006.

Offisiell start: Trailervekta på Nye E6 ved Vikhammer klokken 10.00. (PS, tar et lite forbehold om tidspunkter enda)

venti_miglia.jpg

Her er kart over ruten vi kjører, vi kjører E6 nordover, vi tar kanskje en stopp på Åsen, og evnt. Levanger/Verdal for å vise bilene til lokale helter, og samle feltet.

Vi stopper for en deilig lunch på Rødbrygga på Straumen på Inderøy.

Rødbrygga er ei gammel brygge fra 1897, og lukter tjære og sjø. Skal sørge for utsikt!

Det blir en liten stopp for utsikt rett før lunch.

Vi spiser ca klokka 12.00 og kjører så videre til ei herlig skråkabelbru, 250px-Skarnsund.jpgsom er en av verdens lengste skråkabelbroer, med en lengde på til sammen 1 010 meter. Midtspennet er på 530 meter, mens de to tårnene rager 152 meter over sjønivå. Seilingshøyden er 45 meter.

Vi tar et par stopper før vi når Vanvikan, og tar ferje over til Flakk. Så er det noen svinger før vi når Ila og Trondheim.

Folk kan hvor som helst svinge innpå veien når vi passerer steder langs veien. Vi sørger for mobil-kontakt!

Vi må huske penger til mat, bensin(for de som har gassen i bånn hele tida), bompenger på brua: 66 kr, og ferja: 98,-.

Om det er noe jeg har glemt nå, så kommer det senere.

Endringer, evnt. forslag mottas med takk.

Mvh. Kenneth ;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi spiser ca klokka 12.00 og kjører så videre til ei herlig skråkabelbru, som er en av verdens lengste skråkabelbroer, med en lengde på til sammen 1 010 meter. Midtspennet er på 530 meter, mens de to tårnene rager 152 meter over sjønivå. Seilingshøyden er 45 meter.

Skarnsundbrua er en heftig og prisbelønnet brukonstruksjon, blant annet «Vakre vegers pris», «Vegdirektørens pris», «Betongtavlen -92» og «FIP Award» (internasjonal betongpris)

-Øivind 8)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, Jeg er med, enn så lenge.

Men skjønner ikke vitsen med å gjøre en stopp på Åsen.

Da er det bedre å ta stoppen ved Magneten, Levanger og etterpå kjøre igjennom sentrum Levanger eller ved Verdal hotell.

Da får vi vist fram bilene ordentlig, det er endel folk på magneten på lørdager. :D

For min del vil jeg helst møte dere på Magneten, da jeg bor et steinkast unna..... ( dessuten er det flere alfa eiere i Levanger, enn ut på Åsen). Den var vel passe egoistisk ;)

Ekstrabonus: Når dere kommer inntil Levanger, så får dere en "korketrekker" når dere tar av fra e6 og inn mot Levanger. Rekorden min i korketrekkeren er over fartsgrensen.  :D

Kol

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tanken med stoppen var å samle troppene siden alle holder forskjellig tempo. Uten innlagte samleplasser blir det fort en Alfa-kortesje på ei mil eller to :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg må sjekke interessen for denne turen, nå når den begynner å nærme seg. Må sjekke med Rødbrygga,(åpningstider, bordreservasjon osv) der jeg tenkte vi kunne spise litt.

Påmelding ønskes dermed.

Si fra til de som ikke er på forumet. Send meg en mail på: [email protected]

Mvh. Kenneth ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Turen går som planlagt.

Vi begynner å bli noen biler og folk nå, så dette blir gøy!

Si gjerne fra til meg på forhånd, om Dere blir med.

Husk oppmøtested og tidspunkt!

Mvh. Kenneth

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil bare ønska alle deltakere på "Venti Miglia: Intorno Fiordo di Trondheim 2006" god tur i morgen.

-Øivind 8)

Som er i konfirmasjon en annen plass i landet

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vel 15 pluss i antall personer, og 12 pluss antall biler. Vet ikke om det kommer noen mcer.

De som har cab kan trygt kjøre det, siden været ser strålende ut ;D

Mvh. Kenneth ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har tipset et par journalister....

Foreslår ellers å sende MMS-bilder til 2270 (Adressa - uten kodeord, men gjerne med forklarende tekst)

mvh.

Paul

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...