Gå til innhold
Gjest JEJ

Bremseskjold - bare tull?

Anbefalte innlegg

Siden de fleste nye biler ikke lenger leveres med bremseskjold - er det da noen vits i å ha disse gamle rustne blekkplatene på bilen? Meningen er sikkert at ikke skitt og lort skal komme inn på bremsene, men den samme skitten kommer jo heller ikke ut og vekk fra bremsene.

Noen tanker/erfaringer?

JE

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har de fremre på Themaen din rusta i filler? Samme på min, så jeg tok de bort. Men fikk kjøpt de bakre nye av AA. :)

Hensikten med bremseskjoldene i tillegg til det du nevner med skitt er beskyttelse mot større steiner som kan treffe skivene og beskyttelse mot direkte vannsprut under fart (som i ekstreme tilfeller kan føre til bremsesvikt). Hvorfor man i dag har kuttet ut bremseskjoldene vet jeg ikke, men man slipper ihvertfall problemene av småstein kiler seg mellom skiver og skjold på grusvei.  :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har tenkt det samme som deg der. De platene hindrer også effektivt luftkjøling av skivene under hard kjøring på bane. For en sommerbil som behandles forsiktig, kan jeg ikke se noen grunn til å la de rustplatene sitte der. De forsvinner nok på min bil om ikke lenge.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har hverken forran eller bak.. husker ikke om jeg fjærnet dem når jeg monterte tarox skivene eller om jeg aldri har sett noen. hehe :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...