Gå til innhold
hans richard

vibrasjoner Bertone.

Anbefalte innlegg

Har vibrasjoner i bilen fra 60 til 85 km/t. Vibrasjonene er der selv om jeg setter bilen i fri. Nå begynner jeg å lure fært på hva dette kommer av. De var der når jeg kjøpte bilen men trodde utifra hva jeg har skiftet at problemet  skulle være løst. Hvis vi begynner forfra så er dette byttet: motorfester, clutch, girkasse, hardyknute, overhalt og balansert mellomaksel, alle foringer både i for og bakstilling minus de ytre på t-staget, bakhjulslagre og bakaksel. Felger og dekk er nytt. Kan det være kast i bremseskiver, merker ikke noe under bremsing? Forhjulslagre er ikke byttet, ei heller spindler. Noen kloke hoder med tips ønskes.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har akkurat samme problem på min egen bil. Problemet ligger i slitte splines i mellomakseldelingen. Akselen ble balansert hos GKN-Driveline, men ble ikke helt bra, men mye bedre. De opplyste at splines var slitt og kunne derfor ikke garantere at det ble hundre.

Problemet løser jeg ved å kjøre bare styggfort.............hele tiden.

Grapz

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

GKN fikk etter sigende ingen utslag når akselen ble balansert, men det er fortsatt en liten vibrasjon i bilen i samme hastighet som er nevnt tidligere. Likedan er alle oppheng og fester også byttet på min bil. Kanskje disse gamle bilene skal være sånn, eller at de to bilene som det her er snakk om er montert av en rødvin-suset Italiener på en Mandag?

Grappa

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har akkurat samme problem på min egen bil. Problemet ligger i slitte splines i mellomakseldelingen. Akselen ble balansert hos GKN-Driveline, men ble ikke helt bra, men mye bedre. De opplyste at splines var slitt og kunne derfor ikke garantere at det ble hundre.

Problemet løser jeg ved å kjøre bare styggfort.............hele tiden.

Grapz

Ja styggfort er vel ca 120 km/t etter hastighetsmåleren eller 109 km/t etter politiets laser.......

Nå vel det var vel ikke problemet her.. men vil heller ikke annbefale å kjøre 120.....

Selv om du setter bilen i fri vil dessverre fremdeles mellomakslingen gå rundt, men forsvinner vibrasjonen når du øker hastigheten.... (Er vibrasjonen der kun når du holder konstant hastighet?) Og samme frekvens på vibrasjonen uansett hvilket gear du holder konstant hastighet i ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann!!

Spider akselen har ikke samme lengde nei.

Hva med støttelage med gummifeste???  er dette også byttet??

Er ikke sikker på hvilken praksis de benytter ved avbalanseringen, men hvis de avbalanserer de to halvdelene hver for seg, kan de ikke garantere for hva som skjer ifbm. sleide kobblingen.

Mvh H.R

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Støttelager er også byttet til meg, samt opphenget. Akselen ble balansert hel av GKN, og husker jeg ikke feil stod støttelageret og opphenget på under balansering. La meg gjerne høre hva som skjer med din HR.

Grappa

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk beskjed av de når jeg hadde den der at sleiden var slitt og hvis jeg ikke byttet så ville ikke resultatet bli 100. Så jeg ba de bytte men akk ei om det ble bedre. Skal vel nevnes at det mest trolig er mellomaksel for jeg husker at når jeg byttet oppheng og lager forrige sommer så ble vibrasjonene av en annen karakter, så det er nok synderern. Vet at gutta med V8 avbalanserer selv med slangeklemmer. Setter bilen på bukk, starter opp, setter i gir og legger seg under med en skrutrekker for å finne hvor kastet er, setter på slangeklemme som motvekt. Det blir i så fall siste utvei...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Støttelager er også byttet til meg, samt opphenget. Akselen ble balansert hel av GKN, og husker jeg ikke feil stod støttelageret og opphenget på under balansering. La meg gjerne høre hva som skjer med din HR.

Grappa

Hurra!! GKN Drivline balanserte stasen på nytt og nå er bilen som ny!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Hva koster en balansering av mellomakselen?

mvh Chris

Jeg fikk byttet begge knutekorsene og sleidekoblingen samt avbalansering og lakk for 3300,- inkl og det var det verdt!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...