Gå til innhold
Gjest Giulietta -84

Vrien bakdør

Anbefalte innlegg

høyre bakdøra på bilen min vil overhode ikke opp uansett om den er ulåst eller ikke. Klarte alikevel å få ut baksete osv.. men er det noen som har noen tips om hvordan jeg kan få opp døren?

Gjelder en 84 modell Giulietta...

Mvh Ronny  :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er den frossen eller står bilen varmt? Du kan muligens pelle av dørtrekket og prøve å finne ut av det som er inni der, hvilken mekanisme som har slått seg vrang.

Ellers har vi jo den her metoden da Ronny:

403970_B_2004-06-30_092248.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samme problem på min 75.

Tok ut baksetet, fikk lirket av dørtrekket uten og ødelegge det.

Det viste seg et feilen var at den armen som løser ut låsen var bøyd, var bare og bøye den tilbake og alt var i orden.

Måtte dog skjære et lite hull på innsiden av døra for og komme skikkelig til, men dette blir dekket av dørpanelet.

Fant det enklere og gjøre set slik enn og demontere låsen/lås mekanismen.

Sjekket også da den andre bakdøra, der var samme problemet på gang.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

gamle og treige låser kan bare sette seg fast...har opplevd det på div låser...

bare til å sprøyte...dunke...lirke og til slutt kommer den...NB...ikke bare prøv å lukk døra etterpå! ;D

ut med låsen og vask den rein i et bad...så må du sette den inn med nytt godstoff.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bilen står ikke kalt... 

Reidar : Jeg har jo Giulietta... den har akkurat makene dører som på 75. Dvs jeg sikkert har samme problem  :-\

Men jeg har jo litt andre dørtrekk da. Fikk ikke gått over det i dag da jeg hadde alt for mange andre ting på bilen som jeg prioriterte. Får ta det neste gang jeg reiser ut  :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...