Gå til innhold
Gjest VF33356

GRUNNING

Anbefalte innlegg

Noen som kan foreslå en ok grunning?

Skal brukes ifm. rustfjerning/innsveis av nye kaross. deler, etc. gjerne en type noen har god erfaring med.

-Øivind 8)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruk anerkjente fabrikat på produktene. Velger du Würth, Lesonal, Glasurit etc. så er du trygg.

Sverger personlig til syre og epoxygrunning. Men her finnes det like mange meninger som med motorolje. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruk anerkjente fabrikat på produktene. Velger du Würth, Lesonal, Glasurit etc. så er du trygg.

Sverger personlig til syre og epoxygrunning. Men her finnes det like mange meninger som med motorolje. :)

syregrunning skal vistnokk være utroligt bra. men vanskeligt og få fatt på.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De aller fleste lakkeringsverksteder kan selge deg syregrunning. Man får også kjøpt dette hos mange bilrekvisitasjapper som selger 2k lakk. Men det lønner seg og ha noen rabatter, syregrunningen er ganske dyr.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De aller fleste lakkeringsverksteder kan selge deg syregrunning. Man får også kjøpt dette hos mange bilrekvisitasjapper som selger 2k lakk. Men det lønner seg og ha noen rabatter, syregrunningen er ganske dyr.

Ja men var en type syregrunning som er ekstra bra. men den er nå blitt ulovlig etter hva jeg hørte... og jeg har kanskje klart og spore opp et par liter som jeg skal bruke under min bil når den blir klar...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

PPG sin koster ca. 300 pr. liter, dvs ca. 600,- og da blir det 2 liter klar til sprøyting og det er vel ikke akkurat dyrt, det er forøvrig ca samme pris for PPG sin epoxy og samme blandeforhold 1:1..... Vanlig syre heter D831 (D832) og Epoxy heter DP40

Lykke til ......Er det noe du lurer på så er det bare å.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

PPG sin koster ca. 300 pr. liter, dvs ca. 600,- og da blir det 2 liter klar til sprøyting og det er vel ikke akkurat dyrt, det er forøvrig ca samme pris for PPG sin epoxy og samme blandeforhold 1:1.....

Den må jeg teste. Da er PPG betraktelig rimeligere enn både Lesonal og Glasurit. Er 300,- pr liter inklusive herder? Trenger syre til Giuliaen etterhvert serru. :)

U5: Hadde vært intressant og fått navnet på den syregrunningen du sikter til.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lykke til ......Er det noe du lurer på så er det bare å.....

Hvor i Trondheim? Anbefalinger ol. mottas med stående applaus.

-Øivind 8)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

koster ca, 300 pr. flaske (boks) Denne syregrunninga er kromatfri, du trenger 1 boks med primer og 1 boks med reaktiv fortynner dvs 300 + 300 = 600,-  Da snakker vi om produktene D831 og D832 i minste forpakning 1 liters bokser.

Så finnes en kromatfri epoxy primer som heter DP40 herderen til denne heter D835 minste forpaknig er også her liters bokser nesten samme pris ca 600 for 2 liter sprøyteklart. Da begge produktene blannes i forholdet 1:1....

Hvis du skal syregrunning med kromater må du over på produkter for lastebiler, men dette leveres kun i 5 liters bokser, og det blir kanskje litt mye med 10 liter syre.....om det fremdeles er noen som bare må ha kromater (giftig som fy, men mega bra mot rust) så koster det ca, 1600 kr pr bøtte..... og det samme for den reaktive tynneren.....

Kanskje dere skal gå sammen og kjøpe en slik bøtte...... for en alfa er kun det beste godt nok, så løp og kjøp mens den fremdeles finnes......

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ganske sikker på at det ikke er noen god idé å sparkle på syregrunning, hvis det er aktuellt å bruke polyestersparkel. Skal du sparkle bør du bruke epoxy, men det er ikke en så god rustbeskytter. Gjelder ikke dette for all syregrunning kunnne jeg tenkt meg å vite om det ???;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...