Gå til innhold
Kallle

33 Imola (Oppdateringer!)

Anbefalte innlegg

God kveld,

Jeg kjøpte bilen i Drammen i oktober, bilen er en 33 Imola, 1994 modell som har rulla 80.000 km. Kom til Norge i 2000, har ikke hatt skilter de siste årene, men i høst kom det fort skilter på den!  Bilen så helt grei ut når jeg kjøpte den, men den kan bli bedre!

Motor:

Boxer

ANSA eksos

Interiør:

Komplett skinn interiør i svart

Momo racing ratt i svart og rødt skinn

Momo girkule

Hjul:

Vinter - originale 15" Alfa felger m/ballongdekk

Sommer - OZ Superturrissmo Corsa 16" m/ Continental Sport Contact 2

Planer:

Hellakkere fangere (ene er ferdig)

Lakkere en dør

Lakkbehandling - ferdig!

Bytte grill

Bytte til grøvre eksos (Bytta potte)

Bytte understell (noe som ser skummelt vanskelig ut, les teknisk forum) - Ferdig

Senke 35 mm (Bestillt H&R fra Alfisti) - Ferdig

Bilen så helt grei ut, men så kom snøen. Da den første snøen kom dro jeg og noen kamerater opp i skauen for å rase litt, når vi hadde rasa fra oss og skulle ned igjen smallt det, bilen hadde fått ny finish:

crash.jpg

Jeg dro til Rakkestad, til Jan Robert sørensen og hentet brukt fanger og en sideskjerm. Lykt hadde jeg. Så var det bare å sette i gang å sandblåse, pusse, sparkle, pusse og sparkle, grunne og pusse osv.

Bilen etter ribbing:

alfa.jpg

Her er den nye sideskjermen kommet på:

alfa1.jpg

Ny fanger på plass:

alfa2.jpg

Flere bilder kommer snart, i tiden fremover blir det gjort mye med bilen, den skal være nesten "ferdig" til påske, må gjøre noe før russetia og eksamener. Har også en russebil vi skal pusse opp, off!

Etter 7 timer med rubbing, 2 poleringer så ser bilen slik ut:

hpim.jpg

Legger ut bilder i påsken når bilen er 5.5 cm lenger mot jorda (35 mm på fjærer og 20mm lenger ned ved bytte av dekk) og nye felger er kommet på!

Tror det skal bli ganske fint  :D;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det bare meg eller ser man merke etter alfalogo og trekanten igjen på radiatoren? ;D

Den der kommer til å bli fin med 16" felger  :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det bare meg eller ser man merke etter alfalogo og trekanten igjen på radiatoren? ;D

Den der kommer til å bli fin med 16" felger  :)

Det var merker etter trekanten på radiatoren, var veldig synlig:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I går var jeg en tur på Eidsvoll for å hente ANSA anlegg til bilen. Hadde planer om å kjøpe nytt, men dette hadde bare litt overlfaterust enkelte steder så gikk for det, veit ikke ossen ANSA er, men regner med at det gir finere lyd enn opriginaleksosen.

Før jeg satte det på tenkte jeg å få bort ALL rust, lakkere med varmebestandig lakk for å prøve å hindre rust en stund!

Gikk løs potta i dag, gikk først over med stålbørsten før den fikk seg en skikkelig omgang med Lynol. Ville ha vekk den gamle lakken ettersom den var sprø. også på endestykket av chrome var det lakkert 2 cm inn, fjernet dette, vil jo ha mest mulig blankt! Så fikk jeg sandblåst de stedene der det var litt rust. Lakkerte så med svart lakk, visste ikke helt hvordan jeg skulle få varma det opp til 150 grader slik at det skulle herde skikkelig, men tok å kobla det på bilen og varmt ble det! Får prøve å bli ferdig med resten av eksosen i morra/i dag.

Noen bilder:

01.jpg

02.jpg

03.jpg

04.jpg

05.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener det står ANSA-anlegg originalt (?) på alle Ferrarier, så det er jo ihvertfall noe å brife med ;D

Fin lakkeringsjobb forresten!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener det står ANSA-anlegg originalt (?) på alle Ferrarier, så det er jo ihvertfall noe å brife med ;D

Fin lakkeringsjobb forresten!

Er det derfor alle Ferrari eiere bytter eksos?

;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er eksosen montert, syntes lyden blei skarp og fin! Ble overrasket over å se at bilen var så godt som 100 % rustfri under, var bare 3-4 flekker på bensintanken ellers var det blåst! Har nok noe med at den har et ganske kort opphold i Norge.

Etter at bakbremsene røyk har jeg bestillt nye klosser og håper å få montert de snart. Ellers har jeg akkurat fått senkesettet, men demperne mangler fortsatt! Bilen gynger nå så jævi at eksosen subber på smådumper på E18! Bånner bilen med en hånd på den ene sia.. Kraftige saker!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette blir saker! Hadde ANSA på 33n jeg og, ikke likt som det der, men med dobbel endestuss.. Litt vel dempet, men nydelig lyd..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fått dempere og fjærer så nå er bilen på verksted. Skulle egentlig fått den igjen i dag så jeg ringte verkstedet og spurte om de var ferdige, svaret jeg fikk var: "Nei fy faen for no klunder!". Bolter hadde ryki og ting (bla endeledd)hadde knekt.. Hvordan ting var byggd opp var egentlig veldig bra .sa de, men ettersom nesten 12 år er gått var det litt rust her og der.

Får den dog igjen i morgen så skal legge ut litt bilder da!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fått igjen bilen nå, den ble nydlig å kjøre med gas dempere og stive fjærer! Hjalp å få den 35mm nærmere bakken også:

lowered.jpg

suspension.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

blir glad inne i meg av å se en fin rød 33 ;D

kunne dog sett bedre ut med bittelitt mer gummi på hjula. Litt mye hulrom i hjulbuene. Men ellers NYDELIG 8)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

blir glad inne i meg av å se en fin rød 33 ;D

kunne dog sett bedre ut med bittelitt mer gummi på hjula. Litt mye hulrom i hjulbuene. Men ellers NYDELIG 8)

Vet, men er ikke plass til mer enn maks 1 cm!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig fin bil Kallle!  :)

Har du videre planer for bilen eller?

Planer er det nok av! Skal bytte bremser hvert øyeblikk, noen som har noen forslag? Skal fikse smådetaljer som lakke bilen ferdig, lakkere kalippere, pusse ned rustne tromler og lakke de svarte. Vil også bytte motor til en 16v!!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig fin bil Kallle!  :)

Har du videre planer for bilen eller?

Planer er det nok av! Skal bytte bremser hvert øyeblikk, noen som har noen forslag? Skal fikse smådetaljer som lakke bilen ferdig, lakkere kalippere, pusse ned rustne tromler og lakke de svarte. Vil også bytte motor til en 16v!!!

Hør med rosso i sverige, jeg har noen ukjente bremser derfra. Fulgte med bilen når jeg kjøpte den :)  VI har delvis like planer, jeg bare ligger litt forran i løypa :)  skal lakke tromler svarte og kallippere røde jeg også.. :)  Race på neste banetreff? :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jævlig fin bil,Kalle,skulle vært litt lavere,men må jo tenke litt på det praktiske også.Fortsett slik :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jævlig fin bil,Kalle,skulle vært litt lavere,men må jo tenke litt på det praktiske også.Fortsett slik :D

Ja kunne vært litt lavere, men vetk ikke om jeg får dempere som tåler sånn senking!

Billaboo: når jeg får større motor kan vi race! Har hørt med x-styling, de har en motor de skal selge, 12.000 m/kasse

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nei bilen kan ikke bli lavere enn det! for det første må man tenke praktisk, for det andre er det ikke en kebab-tralle. nydelig sånn som den er nå!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja kunne vært litt lavere, men vetk ikke om jeg får dempere som tåler sånn senking!

Billaboo: når jeg får større motor kan vi race! Har hørt med x-styling, de har en motor de skal selge, 12.000 m/kasse

hehe..

Kan anbefale x-styling på det sterkeste! Du kan være helt trygg på evt. handler du gjør med disse. Er skikkelig folk med topp kundeservice.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For et par dager siden kom det en stygg bankelyd fra bilen. Etter at folk på verkstedet tok seg en tur med bilen sa de at det hørtes veldig ut som om det er noe galt med girkassa. Vææææ!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For et par dager siden kom det en stygg bankelyd fra bilen. Etter at folk på verkstedet tok seg en tur med bilen sa de at det hørtes veldig ut som om det er noe galt med girkassa. Vææææ!

Hva med x-styling sin kasse? den skal være veldig bra! Han har åpna den og gått over alt..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med x-styling sin kasse? den skal være veldig bra! Han har åpna den og gått over alt..

For stor kasse:P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...