Gå til innhold
Gjest Giulietta -84

demontering/montering av frontrute og bakrute...

Anbefalte innlegg

må ut med frontrute i Giulietta'n for å ta noe rust nede i hjørnet ved den og skal få den slipt ned for lakkering osv etterhvert. Men jeg lurer på noe. Er det noen som har noen tips om hvordan man bør gå fram for å få den ut hel? Sitter den bare presset? Er cromelisten vanskelig å få ut?

Og hvordan blir det når jeg skal montere dette igjen?  ::)

Alfahilsen Ronny  :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tok ut de limte rutene i Alfetta'n min - de satt i en gummi-gugge-pakning hele veien. Jeg plukka av pynte-listene, dytta gjennom pakningen en solid pianotråd og "saget" løs pakningen.

Ved montering var det bare å legge en stripe med dertil egnet rutelim og klemme ruta på plass. Og ja, det VAR vanskelig å få på plass pynte-listene etterpå.

Dersom du ikke har limte ruter men sånne med gummipakning, skjærer du rett og slett med en Stanleykniv pakningen i to langs hele rutekanten, løfter ut ruta og skaffer ny pakning når den skal monteres igjen. Jeg er der med Bertone'n nå og gruer meg...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da jeg bytta frontrute på 147en på Bilruta i Sandvika spurte jeg i samme farta om de kunne sette i frontrute på Montrealen (dersom jeg skaffa rute). Det eneste han var interessert i å vite var om det var sånn fælsleg kromlist på den. I så fall var det en del mere knot og pirk og ble dyrere.

Sier vel litt om jobben du har...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...