Gå til innhold
Konsulenten

Spider 97-00

Anbefalte innlegg

Hei. Er på jakt etter en sommerbil. Er i ferd med å selge min Sunbeam Alpine og ønsker en mer moderne bil. En spider 1997-2000 liggger innenfor de økonomiske rammene. Men hvordan er det med verksteder til disse. Kan alle skru på disse eller er de veldig spesielle. Har liten alfakompetanse og er usikker på hvordan det blit hvis noe ryker.

Kjell

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

helt ok biler for alle å skru på!ikke alle som har deler da, men fås temelig kjapt via diverse firma som de fleste verksted bruker.

spider e konge bil!

lykke til

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finnes jo riskokere som mr2 og mx-5 men det er rart med alfa er jo noe spesielt. Spørsmålet er bare hvor spesielt er det hvis noe skjer :-)

Kjell

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, jeg har Spider 97 modell selv. Ikke noe stort problem å fikse ting om det skjer noe, jeg har fått en bilmekaniker jeg kjenner (som ikke er Alfa mekaniker) til å hjelpe med endel...er jo en bil dette også, så med verkstedmanual osv, så er et ikke så  "mystisk"  ;).

Mye av delene finner man nok igjen i andre, vanligere Alfaer også, for det første er den identisk med GTV, men mye annet, som motorer osv er vel i stor grad identisk med bla 156

Vil man bruke bedre kompetanse er vel CARROZZERIA ALFA eller noen av Motorforum verkstedene eksempel på relativt kvalifiserte verksteder.

Lykke til med Spider hvis du kjøper, som du sier, det er noe spesielt med Alfa  8)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svaret, litt på siden spørsmål kanskje men hvor mange slike spidere går det i norge. Er det mange av de ? Og hvordan er holdbarheten. Ser det ligger et par nå på Finn som har gått rundt 140.000Km. Dette begynner jo å bli langt. Er det problematisk for disse bilene med en slik lengde. Kan man forvente alvorlige ting da. Elller er det uproblematisk. Hvordan er det med rust osv. Hva bør man være obs på. Hva er de klassiske fellene man kan gå i ved innkjøp av en slik.

Kjell

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sålenge servicer er holdt ikkeno prob....

sjekk når regreim og strammehjul ble bytta sist.

rust har jeg aldrig sett på de, men sjekk under bilen.....

div foringer, og slikt er vanlige ting som kan være defekt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...