Gå til innhold
alfarookie

Vindusviskere til 156 sw

Anbefalte innlegg

Nye viskere til min 156 sw 02-modell koster  553,- på MF.  Venstre er med spoiler og høyre er buet.

Syntes dette var mye.  Kan man skifte bare gummien?  Hvor kjøpes denne?

Noen som har erfaringer med uoriginale viskere, får man også med spoileren og buet høyreside?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte "uorginalt" til vår -99 1.8ts. Den er ikke oppsatt med spoiler, men buet høyre pusser. Så artikkelnummer for pakker både med og uten spoiler i katalogen. Om jeg sparte penger .... har ingen aning, men tror det. Sparte i alle fall penger ved å slippe å reise land-og-strand rundt og lete. Tid er også penger vet du ;-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte "uorginalt" til vår -99 1.8ts. Den er ikke oppsatt med spoiler, men buet høyre pusser. Så artikkelnummer for pakker både med og uten spoiler i katalogen. Om jeg sparte penger .... har ingen aning, men tror det. Sparte i alle fall penger ved å slippe å reise land-og-strand rundt og lete. Tid er også penger vet du ;-)

Hvor kjøpte du?

Mener forresten at jeg ga rundt 400 (i alle fall under 500) for originale pussere hos Ital Bilservice (før de bytta navn og ble ny sjappe da) sist jeg byttet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel ført og fremst lengden på bladet som er viktig. Hos Torshov Bil (Trondheim) har jeg sjekket at de har korrekt lengde, og både med og uten spoiler til GT - og til omtrent halve prisen. Dette var merke Tridon, og som sagt til GT som jeg mener å huske skulle ha 55 cm venstre m/spoiler og 41 cm høyre (eller var det 51/44?). Det er vel noe lignende til 156 SW.

Husk også at KARN-medlemmer har rabattavtaler. Hos Bilcentrum i Trondheim får vi f.eks. 20% på slike originaldeler.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor kjøpte du?

Mener forresten at jeg ga rundt 400 (i alle fall under 500) for originale pussere hos Ital Bilservice (før de bytta navn og ble ny sjappe da) sist jeg byttet.

De jeg har er av merke Bosch, du finner sikkert katalog hos de fleste dele-pushere. Bestilte hos Follo Bilberging, vår lokale Viking-stasjon. Pusserne var på plass dagen etter, og jeg slapp å stikke på tur til Tigerstaden midt i beste arbeidstida. Greit å kunne hente delene når som helst ila. kvelden.

kam

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kam:  Hva betalte du for Bosch viskerne, er de med spoiler (venstre) og buet (høyre), og er du fornøyd med dem?

Den høyre er buet, men venstre er uten spoiler. I følge katalogen var ikke denne modellen (156 1.8ts) utstyrt med spoiler.

Fornøyd - ja det vil jeg si. Har god erfaring med Bosch pussere fra tidligere også. Pris - har ikke peiling. Viktigere for meg at jeg bare kan bestille og hente dagen etter, gjerne på kveldstid. Streker meg langt for å slippe en tur til Oslo, selv om det bare er 20 min. unna.

kam

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel ført og fremst lengden på bladet som er viktig. Hos Torshov Bil (Trondheim) har jeg sjekket at de har korrekt lengde, og både med og uten spoiler til GT - og til omtrent halve prisen. Dette var merke Tridon, og som sagt til GT som jeg mener å huske skulle ha 55 cm venstre m/spoiler og 41 cm høyre (eller var det 51/44?). Det er vel noe lignende til 156 SW.

Husk også at KARN-medlemmer har rabattavtaler. Hos Bilcentrum i Trondheim får vi f.eks. 20% på slike originaldeler.

Har også kjøpt av disse, både til forrige 156SW og nå til DYRET. Venstre har Spoiler, og høyre er buet. Kjøpte med TEFLON belegg for da skulle de visst vare i det uendelige.....og prisen var vel sånn ca rundt 500 for begge.

Funker gjør de også...

Arve V

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter uendelig mykje ulydar frå Championsettet som vart kjøpt til over 500 kr., bytta eg til Biltema for 29,90 pr. stk. Meiner det fungerer

tilfredstillande. For knapt 60 kr er det uansett verdt forsøket.

Spider156 :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har kjøpt Boschviskere fra mekonomen og de har kostet ca 280 kr med alfa rabatten. Jeg har 156sw 02 mod.

Husker ikke om de har spoiler, men tror ikke det. De er buet. og fungerer mye  bedre enn de orginale og de bråker

ikke så mye som mine orginale gjorde.

Kol

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser det er mange som sliter med de originale viskerne med hyling og ulyder,er samme greier på vårs også.Utrolig irriterende over lengre tid..

Da er det bare å dra på mekonomen å kjøpe noen for 30,-

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...