Gå til innhold
alfa_Spider

TUV - senkefjærer

Anbefalte innlegg

Hei!

Kjøpte bilen min med senkefjærer.

Bilen er ikke godkjent med disse fjærene.

Er ikke sikkert om det er Jamex eller Cobra fjærer.

Fant dette nr på fjærene: 75381

Er det noen som kan hjelpe meg med TUV papirer her?

Hørt at det skulle være enkelt å finne TUV papirer på nettet.

Hjelp ønskes!!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er andre fjærer enn orginalt, så skal dette stå i vognkortet. gjør det ikke det, så er det ikke godkjent.

Så da er det nok Biltilsynet evt ved EU-kontroll...

Jeg fikk feil på EU på min bil pga samme greiene...hadde jeg hatt det i vognkortet hadde det gått greit!

Biltilsynet skal bare sjekke at det er de fjærene det blir sagt det er,antall ringer, farge og nr, så sette det i vognkortet og man betaler mange hundre kroner for det..

Ofte er senkefjærer i andre farger nå om dagene, røde, blå, gule...lakk de mattsvarte og skitne(hvis nye) de til, så går ting kanskje lettere.. hehe ;) Men skriv ned evt nr som står på fjærene..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja jeg har ikke blitt stoppet enda e.l.

Men tenkte det var greit å ha "tingene" i orden tilfelle jeg fikk feil på EU kontroll.

Den forrige bilen jeg var inne biltilsynet hadde jeg fått taktylert bilen. De var ikke så happy da de fant ut at det ikke var mulig å lese av disse nummerne fra senkefjærne.

Men den gikk da gjennom.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om dette er dårlige/billige fjærer som senker mye så vil mest sannsynligvis dekkene skrape i hjulbuen og skeivslite dekkene.Da nytter det nok ikke med lakkerte fjærer..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om dette er dårlige/billige fjærer som senker mye så vil mest sannsynligvis dekkene skrape i hjulbuen og skeivslite dekkene.Da nytter det nok ikke med lakkerte fjærer..

Ehm.. Det finnes da både billige og dyre fjærer som senker både mye og lite..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det Jamex fjærer du har er sjansen for at de kan sige stor... men kan jo være de lager bedre fjærer nå da..

man skal jo ikke dømme de på gamle kriterier...Alfa/Fiat ruster jo heller ikke lenger..  ;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...