Gå til innhold
andreasg

147 med tomgang som en arendalssnekke

Anbefalte innlegg

Hei

Ganske nøyaktig 40 minutter etter jeg hadde hentet meg en 147 selespeed igår, kom denne meldingen i skjermen:

"Motor control system failure" pluss at bilen hadde en 'ugjevn' tomgang (kan nesten høres ut som om den går på tre sylindere.

Søkt litt rundt på nettet og det er mange som får samme feilmeldingen, men jeg kan ikke se at de har fjuskingen.

Noen som har noen lure ideer?

(bilen er fra 2001, gått 70k)

-andreas ???

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Ganske nøyaktig 40 minutter etter jeg hadde hentet meg en 147 selespeed igår, kom denne meldingen i skjermen:

"Motor control system failure" pluss at bilen hadde en 'ugjevn' tomgang (kan nesten høres ut som om den går på tre sylindere.

Søkt litt rundt på nettet og det er mange som får samme feilmeldingen, men jeg kan ikke se at de har fjuskingen.

Noen som har noen lure ideer?

(bilen er fra 2001, gått 70k)

-andreas ???

Min forrige GT (2.0 JTS) hadde dette problemet, og etter 5 forsøk på å rette feilen ble kjøpet hevet. Jeg har ikke detaljert oversikt over alt som ble forsøkt, men noen stikkord er fukt, skiftet tennplugger, skiftet coil (på en eller flere sylindre), skiftet innsprøytingsdyser (først en, så resten).

Siste tips var å skifte temp-sensor (vet ikke om det er flere og i såfall hvilken). Da jeg leverte tilbake bilen vet jeg at temp-sensor var bestilt, men jeg vet ikke hva som er gjort med bilen i ettertid. Den befinner seg fortsatt hos Bilcentrum i Trondheim. Å bytte temp-sensor var forøvrig tips fra EMMsport som har jobbet med samme problem på BMW, og siste info jeg har derfra er at skifte av temp-sensor gjorde susen.

Jeg hadde forøvrig motorvarmer på GTen, og det var aldri noe problem når denne var benyttet, kun ved kald motor og etter at jeg hadde kjørt 3-400 m.

Paul

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Nei, det endte med at de hentet en 'ny' bil til meg i tyskland. Denne ble stående til salgs på AB Cars i Tønsberg til nå nylig (nesten to år), men jeg vet ikke om de fikk noe skikk på den.

Ring 33 33 33 44 og spør, de er sikkert ikke lei maset rundt den bilen ;)

Har du lignende problemer med din?

-Andreasg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei heldigvis  :) Min har oppført seg ganske bra så langt.. Har byttet en del allerede og mere kommer.. Men den er snill og grei altså  ;)

Er det den med problemer som ligger ute til salgs på nettet eller den "nye"?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trur ikke den ligger ute lenger, kikka på finn.no nå. Den nye har ikke hatt noen problemer (bank i bordet ;) )

Skal se om jeg kan huske nummeret på den så kan jeg sjekke om den er solgt eller kjørt på dynga ;)

-Andreasg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...