Gå til innhold
Pål M

GTA eller GT?

Enkelt spm. GTA eller GT?  

36 stemmer

1. 1. Enkelt spm. GTA eller GT?

• GTA
      40
    • GT
      3

Anbefalte innlegg

Sitter å drømmer om min neste bil... GTA eller GT.... finner ikke ut hvilken jeg ville hatt...  Prisen blir omtrent det samme.

GTA:

11111111166601540-20641-1116578993.bild11111111166601540-20641-1116578993_4.bild

GT:

9_-659233560.jpg

9_-1839339056.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger du plass til unger og bagasje? :)

Forutsetter her at du mener GT 3.2. Om det er snakk om en annen motor i GT'en blir jeg mer i tvil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Cava, hva er motoralternativet i GT'n?

Regner med at GTA havner i underkant av 400k, og da får du vel bare en GT med 2.0 JTS?

GT'n er nydelig å kjøre, og har fantastiske seter. Setene i GTA er jo også nydelige, og lysår bedre enn i standard 156.

Kjøreegenskapene i en standard GT er utrolig mye bedre og tightere enn i en standard 156 SW, men regner med at GTA'n er betydelig råere.

Jeg har kjørt GT med 1.8TS og det blir for tamt. 2.0 JTS er jo sterkere, men motoren har etter det jeg har forstått en kjedeligere karakter enn TS-motorene (bra dreimoment, og ikke fullt så hissig på høyt turtall). 2.0 JTS er jo heller ingen hyper-rask bil, så mulig man går fort lei....?

Vanskelig valg dette, men jeg tror jeg ville vært ufornuftig å valgt GTA  8)

Dersom valget står mellom GTA og GT 3.2 V6, så vet jeg faktisk ikke hva jeg ville valgt....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forutsetningen er 400.000. Dvs 156 GTA eller GT 1,9 JTS.

GT 3,2 tipper jeg er alt for dyr.

Jeg trenger ikke så mye plass, men savner det praktiske med en STV. Dessuten er det jo mye lettere å få gjennomslag hos kokka med en SW enn en 2 dørs coupe!

Dan; Tipper GTA er ganske forskjellig fra std. 156. Har også sett GTA med recaro-setene som er i GT. Men de orginale GTA setene er jo så sykt kule! For min del heller det litt i retning GTA....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I så fall ville jeg nok tatt en GTA ja. Antar du mener 1.9 JTD?

I så fall ville jeg i alle fall tatt GTA!  ;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I så fall ville jeg nok tatt en GTA ja. Antar du mener 1.9 JTD?

I så fall ville jeg i alle fall tatt GTA!  ;D

Without doubt!

Diesel-motor hører hjemme i praktisk pendlerbil... Og tipper ikke at det er det du er ute etter når du vurderer GTA?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

JTS!

GT 3,2 er uaktuellt siden 1,9 koster 400... da kan man jo tenke seg hva en 3,2 koster. Sikkert ikke langt unna Brera 3,2V6 4x4 til 580.000, og da hadde jeg sef heller valgt denne!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skulle jeg ha valgt blir det nok som de fleste andre her: GTA. Men på den andre siden så har GT mye for seg også: Nyere bil og nyere modell. Går du for en pent brukt 2-liter får du kanskje en "med alt" for 400-og-noen-små? Den er antageligvis billigere i drift også.

Men på den andre siden: Fornuft er oppskrytt ;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville utvilsomt gått for en GTA men det er nok fordi jeg har en GT fra før ,dessuten kan GT lett dekaltrimmes ved å henge på en A ;D

GTA er helt sikkert mye mer gøy enn en GT med 2-liter, kan vel egentlig ikke sammenlignes motormessig. Er jo stoooor forskjell på 250 kontra 165 hk.

Har aldri prøvd en GTA heller så hvordan den oppleves vet jeg lite om, men GT er en god bil å kjøre og har noen nyyyydelige seter.

Hva med 147 GTA, det kunne jeg ha tenkt meg som morrobil ;D

-Øivind 8)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da tror jeg Cavallino har et lite forklaringsproblem for fruen når han kommer hjem med en 147 GTA:

"Og se her: Så praktisk et bagasjerom!"

(åpner bagasjelokket - begge titter inn og det blir stille et par sekunder)

"...Men bare vent til du får se motoren!!"

I en GTA SW kan en i alle fall ha et lite praktisk alibi. Ikke mye, men litt. Bittelitt.  8)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med å høre på Ole Brum: Ja takk, begge deler!  ;D

Er det ræserbil med plass du trenger, så GTA.

Er det cuise-/langturbil med mindre plassbehov, så GT 2.0 JTS Selespeed. Småkjøring i byen er ikke noe for GT (sikkert ikke for GTA heller...).

Og husk at bagasjeplassen blir enda mindre med Bose pga. sub i bagasjerommet...

Men hadde je hatt peeng på bok, så hadde det nok blitt GT 3,2.   ;D

Lykke til med valgets kvaler uansett!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Sikkert ikke langt unna Brera 3,2V6 4x4 til 580.000

Er denne prisen fastsatt?? Da er det jo nesten oppnåelig ::)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikkert ikke langt unna Brera 3,2V6 4x4 til 580.000

Er denne prisen fastsatt?? Da er det jo nesten oppnåelig ::)

Norske Brera priser:

3.2 JTS Q4 Progression fra kr. 769.900,-

3.2 JTS Q4 Skyview fra kr. 799.900,-

Ble jo ikke akkurat så mye mer oppnåelig av det... :'(

GT 3,2 V6 koster derimot kr. 679.900,-

-Øivind 8)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...