Gå til innhold
mareskog

Skifte av øvre bærebro 156 2000mod

Anbefalte innlegg

hei. Tenker på å skifte øvre bærebro selv..Er dette vanskelig? Noen som kan fortelle meg hvordan jeg gjør det?

På forhånd takk....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei! Øvre armen er lett og bytte. Det eneste som pleier og sitte litt er den lange gjennomgående bolten. En annen ting er at hvis det har vært kløner og skrudd på bilen fra før og satt bolten inn fra gal side så må du ha ned hele fjærbeinet for og få demontert denne.

Skal du skifte foringene i broen så anbefaler jeg deg og brenne dem ut, broen er av aluminium og kan lett sprekke om man begynner med en kraftig presse. Husk og smør bolten inn med alufett eller tilsvarende som ikke "spiser" alu.

Lykke til!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skiftet min selv. Og Bolten satt jo så klart ikke riktig vei. Måtte skru løst fjærbeinet og presse alt sammen ned med makt. Ikke noe gøy.

Etter jeg har satt på ny har det kommet en raslelyd når jeg akselrerer fremover (merklignok ikke når jeg rygger).

Noen som har noe ide om hva det kan være?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er egentlig riktig vei på den gjennomgående bolten ??? Jeg skiftet på min 156 tidligere i vinter og meg bekjent har det ikke vært gjort tidligere. Bolten satt "feil" vei. Dette medfører, som nevnt, at du må ned med hele fjærbenet. For å få av dette må caliper og skive av.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...