Gå til innhold
JB.

Konfilter

Anbefalte innlegg

Har sjekket litt rundt ang. hva jeg skal gjøre med luftfilter når jeg bygger om til TS på bilen min. Den originale 75 luftfilterboksen passer ikke pga. GTVens innerskjerm. Det jeg da tenker på er et konfilter som plasseres på LMMen. Jeg har sett ulike løsninger på saken og vil høre om det er noen der ute som har tips.

Her er en løsning hvor man har en luftfilterboks, jeg er dog usikker på hvilken modell den kommer fra. Noen som kan svare meg på det?

DSC00459.jpg

og her er en annen løsning med konfilter

gtv4.jpg

hva tror dere er den letteste måten å ordne dette på?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kon-filter løsningen er nok den enkleste og rimeligste, men da MÅ du sørge for å bygge et varmeskjold rundt filteret, samt få ledet kald luft inn mot filteret. Du kan jo fjerne ene frontlykta og ha en trakt som leder kaldluft inn mot filteret..... ;) Hadde kanskje slitt litt på EU.... ::)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan se ut som det er en luftfilterboks fra en GTV6.

Jeg tror jeg hadde prøvd med et konfilter! Blir jo fin lyd i TS motorene da også.. Grunnen til at få bruker det på GTV6 er at det blir så ekstremt varmt i motorommet. Men det blir nok ikke så varmt med en TS motor.

:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det bør vel tåle varmen som er på innssiden av en TS motor. Det er uakt å fjerne et lys, de trenger jeg. Hvor får jeg kjøpt slike filtre da? Har KARN noen rabatter som kan komme til nytte her? Hvordan gjør jeg det med feste til LMM?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det første bilde er fra min GTV :P da den hadde TS motor... det er en GTV 87mod.

MEN du bør hørre med CA det er vistnokk de som monterte denne motoren i bilen en gang i tiden....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt ok hvis u belaglegger deg til å skifte et i måneden! (De kan vel ikke vaskes)

Selger oxo greenfiltre de, spør etter det.. Kjøpte det siste mitt på torshov strømmen for en liten stund siden..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt ok hvis u belaglegger deg til å skifte et i måneden! (De kan vel ikke vaskes)

Selger oxo greenfiltre de, spør etter det.. Kjøpte det siste mitt på torshov strømmen for en liten stund siden..

Kan du utdype litt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan du utdype litt?

De billige er ikke vaskbare.. kjøp et som tåler vask! F.eks green filter, K&N, Sparco etc..

:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du vasker filtret (blir fort møkkette) holder det seg lengre.. Suger til seg mye fra motorrom pga av åpen plassering, trenger derfor også litt mer tilsyn en et standard elr innsatsfilter.. Men regner med at det ikke er noe problem, åpner vel motorrom en gang iblandt tenker jeg!  ::)

Kjørte med "torshov-filtre" på min gamle 164 3.0, byttet en gang i måneden.. Men kjente en som skaffet de veldig, veldig "hmm" billig!  :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...