Gå til innhold
Veloce

Første Brera i Norge

Anbefalte innlegg

Slo av en prat med en kar som eier en Coupe Fiat 20vt på parkeringsplassen utenfor barnehagen idag. Han eide tidligere den gule 850 Sport Coupe som sto i et tidligere Carburetti.

Nok om det, hans lidenskap har tydeligvis gått i arv. Faren hans har hentet en Brera 2.2jts fra Tyskland, og den går altså i Drammen. Norges første Brera?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kult!!!

Kanskje på tide med et Alfa-treff avd. Drammen når snøen forsvinner?

Fattern kan sikkert stille med sin nye GT også...  8)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så en rød Brera på Billingstad, svingte innom Motorforum der. 2 uker siden. Den var ikke solgt av motorforum. Jeg spurte... Kan jo ha vært samme bilen. Så uansett kul ut.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Næmmen! Det er jo meg veloce snakker om! Krusa litt rundt her på alfaforum og måtte bare registrere meg! Pappas alfa går bra og han er fornøyd. Eneste som har gått gæærnt er at sikkerhets selene ikke rulla seg opp selv.Og han var ikke så populær når han svingte innom alfa på Billingstad for å få det rettet på. Kan jo være at det tilfeldigvis var samme helg som offisiell åpning på Brera Norge? Han har forresten en 156 v6 også. Han valgte å importere en Brera selv ettersom han faktisk ikke har vært så fornøyd med forhandlern sin i ettertid på 156. Ja og så har han en 1750 (tror jeg det heter) i original stand.

20vt min går som et h#### etter litt chiptrimming (Vet ikke om noen  ALfaer som tar denne ! hehe).Litt småting nå selvsagt etter 158000km. Dattera mi kom løpende inn og sa at eksosen la helt nede på bakken(!)Og jeg har ikke merka no. Flaut. Det er litt som å ha ballene sine på utsiden av badeshortsen. Om dere skjønner! Nytt eksos er montert(Supersprint ;hentet i Sverige siden norsk importør ikke lagerførte. Og som han sa;I Italia er det fellesferie. Regn med 4 uker)Og da tok jeg med noen nye dempere (bilstein )og Liiiiiit lavere fjærer (H&R)Venter på noe bremseklosser så får jeg prøve å montere selv.Firmaet heter Forza.se. Greie gutter. Har sikkert plenty Alfa slitedeler også! Jaja. Takk for meg! :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg så en svart Brera (med bergens-skilt, tror jeg det var), mandag 31. juli da jeg satt utenfor kafé Jonsvoll i Bergen (etter en nydelig kjøretur fra Jølster til Bergen). Det er mye veiarbeid og gater som er sperret av der, og mange biler kommer forbi flere ganger fordi de ikke finner rundt. Jeg ble sittende og speidet etter Breraen en time til, og håpte bare den skulle komme forbi flere ganger. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...