Gå til innhold
Gjest Alfaman

Spider 916

Anbefalte innlegg

Hei.

Har bestemt meg for at Spider 916 99+ model må handles etter hvert.

Men det jeg lurer på er hva som gjelder ang hardtop. Føler at jeg må ha hardtop om vinteren. Noen som har tips og råd om dette ? evtpris ?

Lurer også på stereomuligheter i bilen. kassen bak stolene, er denne hul ? kan det plasseres elementer og forsterker her ?

Er det noe plass i bagasjerommet ?

Mvh Anders

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Få noen til og ta noen bilder av de plassene du sier. Så er det sikkert lettere å dømme :)

Lykke til videre med kjøp :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kassen bak stolene er et oppbevaringsrom, sitter en liten ubrukelig sub der orginalt (tror jeg) sitter iallefall en i min....Du kan bygge til noe som er OK nok der. Spørs selvasagt hvor stort du skal ha det.....tviler på at du får plassert noe 12"'er der....

Hardtop, vet ikke om Alfa lager, trooor ikke det, men du kan kjøpe av 3.part firmaer som Autodelta:  http://www.autodelta.co.uk/catalog/default.php?cPath=57_64

Jeg vurderte det selv engang, men syntes det ble for dyrt. Cab'en fungerer fint den også.....

Lykke til med Spider! Har hatt min i 3 år og aldri angret et sekund.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det mye arbeid og skifte fram og tilbake mellom hardtop og softtop ?

Ønsker ikke noen svære subber men 1 eller 2 10".

Noen som har noen tekniske bilder ?

Er det andre ting som trøbler med disse bilene ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nesten tre års erfaring med spider 916, og det er nesten kun positivt.

Bagasjeplass skal du ikke bekymre deg for, siden det er bare to seter og du sannsynligvis skal bare ha med bagasje for to, så får du med deg mer enn nok for to pers. Tar du i tillegg ut reservehjulet så får du plass til mye mye mer. Bagasjerommet er veldig dypt, men litt kort, men om man pakker fornuftig så er det masse plass. Bak setene er det som det Torkild sier et lite rom der man også får plass til endel stuff, i tillegg til at man kan ha bagger o.l. oppå dette rommet og bak setene. Plassen trenger du ikke bekymre deg for!

Hardtop kikket jeg også litt på i starten, men bestemte meg for å droppe det. Gunnen til det er at den fungerer utmerket uten, og det er dyrt og heller ikke utrolig pent å se på. Pass bare på å ikke få "knekk" på bakruta når du skal ta ned taket når det er kaldt, da sprekker ruta den med en gang siden den er av plast.

Stereo er fullt mulig å plassere bak stolene, som Torkild sier er det en 6" sub (om man kan kalle det det) orginalt plassert i dette rommet bak setene. Du får nok plass til et par ti tommere, men da mister du mye bagasjeplass. Jeg byttet ut høyttalerene i døra og den 6" saken med noen bedre elementer, og satte inn en forsterker, og det ble mer enn bra nok for meg.

Feilene på spider er stort sett det samme som på 156, foringer, kamvariator, regreim, osv... med sjekk den linken andy postet. Men pass for all del på det jeg nevnte med bakruta når du tar ned taket!

Ellers så er det masse info å se her: http://www.homdrum.no/alfa/index.html og jeg sier det igjen for 1000-ende gang... Man må ha Zender Siena på 916 karossen! Bilder av min gamle kan du se her: http://www.biler.fotopic.net/c256886.html

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ellers så er det vel også verdt å nevne at prisene holder seg sinnsykt bra. En spider i dag koster ikke mye mindre enn hva jeg ga for min i for 5 år siden... Dengang lå de på rundt 150.000.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for gode svar :)

Blir ikke enda da jeg nettopp har kjøpt tak over hodet. Frister men får vel holde meg i tøylene ;)

Vet ikke hvor mye anlegg jeg trenger, er ikke ute etter mest mulig bass til lavest mulig lyd men må kunne spille høyt med den fyldig lyd :D God musikk kan ikke spilles for høyt :)

er vel fort 20000 for en hardtop så forstår at dere dropper det litt... Ingen som har opplevd at det lekker ? hvordan blir det med varmeapparat. samme effekt som en vanlig bil? tenker på om det er mye varmetap eller "utlftinger" med dette.

Bagasjeplassen sånn til bagasje bekymrer meg ikke. lurte mest på om det var god nok plass til og plassere en sub og forsterker, noe det tydligvis er :) Men hvor er forsterkeren plassert ? vet ikke om det er lurt og plassere den så synlig med tanke på oppskåret top :P

Siena er flotte felger, men begynner vel og bli en del med de ? greit med litt variasjon og. Men hvem vet ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så og si alle kabber jeg har sitte i har faktisk bedre varmeapparater enn normalt, noe som gjør det knall om vintren :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man må ha Zender Siena på 916 karossen!

Eller Zenders Milano!

,Wheel%20Zender%20Milano%2017%20Alfa%20Thumbnail.jpg

eller disse  i hvit... ser bra ut på rød bil ;D

Mulig at CA har fler igjen. Løp å kjøp!!

3191_0.jpg

P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anders: Det eneste musikkanlegget som hører hjemme i en bil er det som lager musikken fra motoren vet du  ;)

Kost heller på å ha noe skikkelig i hjemmet, det er DER det gjelder med sånt  8)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anders: Det eneste musikkanlegget som hører hjemme i en bil er det som lager musikken fra motoren vet du  ;)

Med andre ord, kjøp Spider V6 12v  ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med andre ord, kjøp Spider V6 12v  ;)

aldri tenkt over det før... men var virkelig 3 literen i denne 12v? Også såå sent? jaja. den er veldig holdbar iallefall  :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Varmeapparatet er det siste du trenger å bekymre deg for, varmere coupe'en i en 916 spider er ikke mulig! Pga at den er liten så blir det fort varm, og du kan få den veeeeldig varm. Altså lite varmetap. Jeg hadde ikke noe lekkasje, men du kan kanksje oppleve at det lekker litt etter å ha vasket bilen med høytrykkspyler hvis du spyler i overgangen på cab'en.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kost heller på å ha noe skikkelig i hjemmet, det er DER det gjelder med sånt  8)

ingenting er som og kruse bil på varme sommerdager med bra musikk på anlegget :D musikk i bilen er et must. Er seff viktig med eksos og men kanke høre på eksosen året rundt :) Noe annet med en søndagsbil vettu ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så trenger ikke bekymre meg for varme og lekasjer :) det er bra.

Vi får bare ta tiden og økonomien til hjelp så finner vi nok en etter hvert.

har tenkt på 3 liter og men har egentlig bestemt meg for ts. Men skulle det by seg en sjanse....

Har noen kriterier:

svart med rødt skinn (ikke rødt dash) eller mørkerød, uvist intereør.

Må være serie 2.

Helst orginal.

Blir sikkert ikke lett og finne men :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

aldri tenkt over det før... men var virkelig 3 literen i denne 12v? Også såå sent? jaja. den er veldig holdbar iallefall  :)

Yes det er 12v, og ifølge Squadra Tuning den beste utgaven av 3.0 12v som noen gang er produsert. Er visst litt andre kammer i denne enn i f.eks 164 3.0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

og ifølge Squadra Tuning den beste utgaven av 3.0 12v som noen gang er produsert.

dvs beste motoren noen gang produsert i det hele tatt?  ::);D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...