Gå til innhold
Formann

Fargekode på GTV6 samt farge på plastik

Anbefalte innlegg

Hei, GTV6'en nærmer seg lakkering.

Vet noen fargekoden på gråfargen som er rundt sidevinduene?

Plastikdetaljene (fangere, spoiler og sideskjørt) er noe falmet av tidens tann. På min forrige GTV fikk jeg disse lakkert slik at de så ut som ny plastikk (ikke for skinnende). Vurderer å gjære det samme igjen. Er det noen som har noen bilder av en org bil hvor det ikke har vært noe særlig falming?

@hilsen

Øyvind I

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, GTV6'en nærmer seg lakkering.

Vet noen fargekoden på gråfargen som er rundt sidevinduene?

Plastikdetaljene (fangere, spoiler og sideskjørt) er noe falmet av tidens tann. På min forrige GTV fikk jeg disse lakkert slik at de så ut som ny plastikk (ikke for skinnende). Vurderer å gjære det samme igjen. Er det noen som har noen bilder av en org bil hvor det ikke har vært noe særlig falming?

@hilsen

Øyvind I

Vet ikke fargekoden, men på min bil var denne farge lik resten av bilen. Dvs koksgrå, husker ikke fargekoden i farten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan nok stemme at på Torbjørn sin så er fargen på listene lik som på resten av bilen,altså koks met. Men denne fargen på listene var vel brukt på alle GTV'er etter -80 uansett karrosserifarge.

Ikke lett å tippe på noe fargekode men den er veldig lik den koksfargen som Gabor/Torbjørn har på sine biler,så bruker du den så er du ikke helt på bærtur.

Min gamle GTV6 var sort met, samme som Øyivind I, og på den så var listene også koksfarget. Syntes dette ødela litt av helheten og lakkerte mine i sort silkematt,altså ikke FOR blanke men akkurat passe. Fangere, kanalskjørt, trekanter v/bakvindu og deksel på panser ble lakkert med strukturlakk av Espen Enerhaug. Resultatet ble bedre enn originalt syntes jeg og helheten i karrosseriet ble bedre. Men smaken er som sagt forskjellig. Noen vil ha det originalt og godt er det.

Glenn hadde disse kodene skrevet ned en plass i sine papirer. Det var to farger som var like mente han,en Alfa og en Fiat. Kanskje Ole på CA kan trylle de fram til deg ?

AA

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fargen på vinduslistene på min bil er svart.  Ikke noe i nærheten av bilens farge.  Plastik skjørtene er grå, kan virke som ulakkert naturlig grå plastfarge.  På Espens bil er plasten en del mørkere, muligens lakkert.

Gabor

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fargen på vinduslistene på min bil er svart.  Ikke noe i nærheten av bilens farge.  Plastik skjørtene er grå, kan virke som ulakkert naturlig grå plastfarge.  På Espens bil er plasten en del mørkere, muligens lakkert.

Gabor

Fangere og skjørter har vært levert med to farger. Den som er på din bil, og den litt mørkere på Espens bil. Særlig har den lysere fareg vært på noen røde og sorte biler. Da er også fargen nederst på døren lakkert i en matchende farge.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fargen på vinduslistene på min bil er svart.  Ikke noe i nærheten av bilens farge.

Gabor

Og det er originalt ? Trodde alle hadde listene lakkert i denne gråfargen. Synes det "stikker" seg ut for mye med lyse lister på en mørk bil,og på en sølv eller rød bil blir det bare masete med denne fargekombinasjonen.

Gå for svart Øyvind !

AA

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda, vinduslistene har alltid vært svarte på min bil.  Aldri satt spørsmålstegn med det siden alle foregående modellene(tenker på 116 GTV) jeg har sett også har det.  Denne bilen er jo bare en videreføring av GTV fireren med metallfangere.

Etter den første serien med GTV6 har vi jo oppdaget at det har sneket seg inn noen små forskjeller på trimmen.  De første har jo helfarget bil mens de senere har et grått felt nederst og på dørstolpene.  Men så har vi også sett nye generasjonen med helfarget, slik som i brosjyre II for GTV6.  Kan ikke si jeg har full oversikt på når fargevariasjonene ble innført og om brosjyrevarianten overhodet finnes i virkeligheten...

Gabor

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare så det ikke misforstås, det er del delen av karosseriet fra vinduet og opp. På min første AR, en 2.0 fra 85 ble det lakert i samme farge på siden som resten av karroserie. Det er forøvrig bilde av bilen på side med terminliste på www.klubbaalfaromeo.no

Enerhaugen lakkerte ogs den i "sort ny plastik look", som ble bra.   

Øyvind

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Titta på noen bilder i forb. med grått felt nederst og kommet til følgende:

Grått felt nederst og dørstolpene:

røde og sølv biler

Ikke grått felt nederst:

koksgrå, svart og burgunder

Har også intrykk av at enkelte med grått felt har lakkert om til helfarget for at de skal se ut som de første modellene.

Gabor

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...