Gå til innhold
Gjest tw147

Fire doble

Anbefalte innlegg

En herværende engelskmann (sjekk høyrerattet) har kommet ut av garasjen etter noen hundre timer (og en del tusen pund) med forgasser-Montreal. Lyden skal visst være aldeles utenomjordisk, og bånndraget likeså. Poster dette bildet til allmen inspirasjon ;)

post-0-14779318663538_thumb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Der har du inspirasjon TW!!

Dette patentet og Stebro potter så snakker vi  ;)

Pluss 180 graders veiv og Venolia høykompstempler.. Ja skitt au, Carillo råder!

;D ;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Der har du inspirasjon TW!!

Dette patentet og Stebro potter så snakker vi  ;)

Pluss 180 graders veiv og Venolia høykompstempler.. Ja skitt au, Carillo råder!

;D ;D

blir vel 180 graders kammer også da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vell den Monteralen jeg så i Tyskland kjøre på banen hørtes ut som en blanding av Italiensk og Amerikans.... merkelig lyd men herlig :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En herværende engelskmann (sjekk høyrerattet) har kommet ut av garasjen etter noen hundre timer (og en del tusen pund) med forgasser-Montreal. Lyden skal visst være aldeles utenomjordisk, og bånndraget likeså. Poster dette bildet til allmen inspirasjon ;)

Så utrolig tøft! Har du noen lydfil??

En Montreal fortjener italiensk eksos, end of discussion. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her får man idé om lyden på en 3L forgasermotor i lavt turtall. 

Har jo postet den noen ganger før. Lydmessig går den like høyt i turtall som Ferrari mens lyden mest likner på Nascar... Ganske hårreisende ALFA BRØL!  Akkurat som vi vil ha det!  Som sagt, her går den bare på lavt turtall.

http://alfamontreal.info/Montreal/Zandvoort03.mpg

Gabor

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

mens lyden mest likner på Nascar...

Det er jo det jeg har sagt hele tia! Det låter AMCAR!

Men det er jo veeldig mange som syns det er verdens fineste lyd da.

:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så utrolig tøft! Har du noen lydfil??

Har ikke lyd av maskineriet. Eieren driver fortsatt og kjører inn motoren etter total gjenoppbygging.

Kan jo alltids mase litt på han...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En kar i Italia har også konvertert sin Montreal til fire doble Weberforgassere. Jobben ble gjort i forbindelse med total restaurering av bilen. Bl.a. laget han nye manifolder for hånd. Ironisk nok setter han Spicaspruten tilbake straks han får tak i 8 nye eller overhalte stempler til spicapumpa ;)

Skikkelig 70-talls farge forresten. Champagne metallic.

post-0-14779318794021_thumb.jpg

post-0-14779318794385_thumb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt tidlig å planlegge weberkonvertering ennå. Det er dessuten litt diskusjon om det er noe vits annet enn for den mye tøffere lyden. Felles for alle som setter forgassere på vanlige Montrealer er at spicaen har tatt kvelden fullstendig og at motoren uansett skal ut for gjenoppbygging. Konvertering fra spica til forgasser er ikke en enkel jobb for de aller fleste.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Konvertering fra spica til forgasser er ikke en enkel jobb for de aller fleste.

Ivers!  Kjøp det så skal jeg gi deg nr til han  ;);D8)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt for galt å bygge tilbake til forgassere når man har innsprut, da bare for lyden!  Spesiellt når man kan få lyden med innspruten også!  Samtidig beholder man også den bedre reguleringen som innspruten gir.  Her noen bilder av en Alfa V8 motor i et Cooper F1 chassi som viser hvordan det kan gjøres. Tatt av Manfred Kopp.

Cooper%20Alfa%200352.jpg

Cooper%20Alfa%200358.jpg

Cooper%20Alfa%200357.jpg

Ulempen med et slikt innsug er at det kommer varm luft inn i systemet(på Montreal), på den måten er det orginiale innsuget bedre siden det har rør til kaldluft.  Gjør du noe slikt på sikt får du lage hull i det tette NACA inntaket slik at kaldlufta kommer rett på innsugene  :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De bildene der viser egentlig hva som bor av muligheter i V8'eren. De 200 originale hestene må vel kunne sies å være et meget konservativt kraftuttak.

Jeg har p.t. ingen konkrete planer om å forvandle Montrealen til en GTV6. Hadde jeg vært ute etter høyfrekvent motorsnerr, muligheter for 18" blingfelger og eksosanlegg i gatebil-klassen, så hadde jeg vel bare handlet en GTV6  8)

Om Spicaspruten pakker sammen en dag har jeg mere lyst på elektronisk innsprøytning enn glorifiserte spraybokser. Min bil, min smak, mine regler.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så: en heller trist skjebne, men masse deler ihvertfall

http://www.alfabb.com/bb/forums/showthread.php?t=25333

Synd med den der :(  Eieren ble en del skadd og var dessuten helt ute av seg over den knuste bilen. Det siste han husker var at han kappkjørte med en SUV, og så våkna han midt i sin egen ulykke. Ulykken skjedde i slutten av desember utenfor Los Angeles. Rart at den har fått stå så lenge før den offisielt ble skrap. Kanskje noe forsikringsgreier.

Jeg har i alle fall lekt litt gribb og spurt etter deler.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...