Gå til innhold
orjanp

Omtrentlig pris på bytte av frontrute, AR156

Anbefalte innlegg

I går merket jeg at frontruten var sprukket like i overkant av vindusviskerene. Sprekken er på tvers av ruten og er ca. 60 - 70 cm lang.

Noen som vet omtrentlig pris på bytte av frontruten? Regner med at jeg må gjøre det før EU kontrollen. Hvordan kan noe slikt oppstå? Hadde kjørt i ca. 30 minutter da jeg oppdaget sprekken. Den er godt synlig, så jeg skjønner ikke at jeg har klart å ikke legge merke til den.

Det var da s.... til uflaks. Først flexrøret og så frontruten. Blir dyrt for en fattig student dette.

Ørjan...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

(...). Hvordan kan noe slikt oppstå?

(...)

Typisk oppstår vel slik hvis du først har fått steinsprut, som åpner opp for at fuktighet trenger inn og når dette fryser sprekker ruta. Som kjent utvider vann seg når det går over til fast form.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

mellom 1500kr og 2.000kr er egenandelen din på en forntrute hvis du tar forsikringa. ELlers vil det glatt koste deg ved 8k inkl. montering

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja. Frontruter er en egen forsikringsgreie. Bytta nettopp frontrute på 147en min og måtte ut med 2000 i egenandel. Uten kasko hadde hele jobben kommet på godt over 6000.

Hvis du sjekker med din lokale rutefikser vet de alt om dette.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...