Gå til innhold
Gjest Giulietta -84

Magnesiumfelger til Giulietta.

Anbefalte innlegg

Ønsker å få tak i de orginale Magnesiumsfelgene som satt på Giulietta ti'en (produsert fra 82-83 som en Limetid Edition)

Har du noen eller vet du om noen som har dem så kontakt meg på mail eller tlf eller i tråden her.  :)

Mvh Ronny Åkerholm

Tlf: 97117215 

Mail: [email protected]

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sliter voldsomt med å finne skikkelig info om bilen min uansett hva det er. Men jeg sendte en mail til archivo storrico nå for å høre om dem kan hjelpe meg. Spurte om bilde av hjulene samt om de kunne fortelle meg hvor mange som ble produsert

-Ronny

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

eg har noen magnesium felger eg fikk med en giulietta. men vet ikke om det er disse du er ute etter. har ikke bilde av de og de er lagret 20 mil fra meg, men skal en tur dit om en uke. skal se på de og ta bilder.

Obs. den ene felgen mangler en liten bit på kanten hvis eg ikke husker feil så litt fiks må gjøres. Men er det de felgene du er på jakt etter er det gjerne verdt det ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Obs. den ene felgen mangler en liten bit på kanten hvis eg ikke husker feil så litt fiks må gjøres. Men er det de felgene du er på jakt etter er det gjerne verdt det ?

seff. Aner ikke om de er pene engang. Vil mest ha felgene bare fordi det er en "orginaldel" og hører på en måte til bilen min siden jeg har en ti verson.

Ikke bråsikkert jeg kjøper dem for å bruke dem så mye. hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kikket i en av mine bøker og det viser seg at bildet på Giulietta 2.0 Ti som er avbildet her har samme felger som min alfetta 2.0 QO. Dersom dette stemmer har jeg muligens ett slikt sett liggende.

Såvidt jeg husker er disse i god stand.

Gi beskjed dersom dette er av interesse.

MVh Robert

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det slike?

fausto4.jpg

dette er veø turbodelta felgene. Jeg har bare 4 bolts

Robert. Er du sikker på at du har Alfetta QV og ikke QO (Quadrifoglio Oro)?

Hadde forresten vært kjekt om du kunne sendt meg et bilde av dem eller skannet et fra den boken din så jeg så hvordan dem så ut  :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bildet er sendt som mail til Deg, da kvaliteten av bildet ikke var å skryte av. Du får selv velge å legge denne ut her. Jeg hadde en Alfetta QO, men denne er solgt og skal såvidt jeg vet bli satt tilbake på veien. Gleder meg til dette ettersom det ikke går allverdens av Alfetta`er på veien.  :-X

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bildet er sendt som mail til Deg, da kvaliteten av bildet ikke var å skryte av. Du får selv velge å legge denne ut her. Jeg hadde en Alfetta QO, men denne er solgt og skal såvidt jeg vet bli satt tilbake på veien. Gleder meg til dette ettersom det ikke går allverdens av Alfetta`er på veien.  :-X

virker ikke som om jeg har fått noe..  Hadde du giddet prøve igjen til [email protected] ? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

extra18.jpg

dårlig bilde men kan se ut som om Robert har rett... Lurer på hvordan de ser ut på nært hold. Litt like Ronal Turbo ja, men ser ut som om skriften mangler samt de virker ikke like blanke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Mads og Ronny,

stemmer, det er disse felgene jeg mente. De er sølvfarget med grå-farge i "hullene" mot dekksiden.

Jeg kan sjekke om jeg har disse liggende om det er av interesse.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitat fra alfisti.net:

Giulietta TI

Die Giulietta 2.0 ti wurde limitiert angeboten und lief Ende 1983 aus.

Sie hatte getönte Scheiben, Lederlenkrad und schwarze Leisten um die Fensterrahmen, elektrische Fensterheber vorn und Magnesiumfelgen serienmäßig.

Technisch wie die Nuova Giulietta 2.0 Lusso, optisch ansonsten der Serie 2 zuzuordnen.

Alfetta Quadrifoglio Oro

1982 gab es noch ein neues Modell: Die Alfetta Quadrifoglio Oro. Dabei handelte es sich um ein optisch und technisch aufgewertetes Modell der 2.0 mit einer Spica-Einspritzanlage, ähnlich wie bei der USA-Version. Die Leistung reduzierte sich hier jedoch nur auf 125 PS.

Auffällig waren wie bei der Quadrifoglio mit Vergasermotor die wiedergeborenen Doppelscheinwerfer, nun allerdings ohne Chromrahmen harmonisch in den zeitgemäß dunkelbraunen Kunststoffkühlergrill eingelassen. Ferner hatte sie andere Stoßstangen und Leichtmetallfelgen sowie einen anderen Instrumententräger mit dem Check-System Alfa Romeo Control (ARC).

Ser at på Giuliettaen står det spesifisert at det er magnsiumsfelger, og at det på alfettaen kun står lettmetallfelger. Kan det hende at det bare er desiget som er likt og at det på alfettaen er aluminiumsfelger?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vet at mine er magnesium. har du løftet den er det ikke tvil ;) her er det snakk om lillefinger...

Om dine kommer fra en Giulietta så er det vel ganske sikkert at du har typen jeg er ute etter  :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...