Gå til innhold
Formann

Flere bilder av 159 SW

Anbefalte innlegg

Etter at Alfa Rome sente ut de offisielle pressebildene som sin vane tro var tatt fra litt rare vinkler hvorpå proposjonene på bilen vikret noe rare så har man endelig fått frem en hel del nye bilder, som nå virker veldig lovende.

www.italiaspeed.com

Infoen har alt tippet på side 2. Det står forøvrig utfyllende om opsjoner (bl.a sportsfjærer og dempere ;D)

Som dere ser på siden har også Carabinieri fått sin første leveranse..

Alfahilsen Øyvind I

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om rails er stygt på 156 SW så er det jaggu ikke penere på 159 SW

Går sikkert ann å betille uten på 159, som det gjorde på 156 :-)

Hvis man betiller uten rails så angrer hver gang man ska ha på skistativ (iallefall hvis det er integrert boks med stativ...), men angrer ikke når man ser på den en vakker sommerdag. Valgets kval..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm, jo flere ganger jeg ser bilder av den, jo mindre liker jeg den  :-\

Altfor nøytral, vanlig, smør-og-brød bil. Eneste pene er grillen, og den er til gjengjeld RÅ!

Blir nok en 156 SW Q4 før jeg kjøper 159 ja....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skal ha med rails, skulle gjerne hatt automatgir også. Veldig synd at en så fin bil ikke leveres med dette fra juni. (har skjønnt at dette muligens kommer etterhvert.)

Øivind H

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes da dette ser ganske bra ut. Kanskje ikke like snasen som 156 sw, men når man skal prøve å lage en bil mer praktisk går det ofte ut over design. Dette er da en konkurrent til 3-serie, c-klasse ++, og sammenliknet med disse ser den jo bra ut.

Men om jeg noengang kommer til å betale nesten 400 store for bare EN bil som i tillegg er undermotorisert er vel heller tvilsomt....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt teit å ramle inn på forumet midt i en tråd. Men har begynt å drømme om en Multipla erstatning med Alfalogo, 156SW er for liten. Dermed kommer spørsmålet om noen har bilder av 159 SW innvendig, tenker spesielt på plass i bagasjerom?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ligner på en Crosswagon :-\

Har crosswagon større bagasjerom en 156SW?

Er som dere skjønner noen år og biler siden jeg solgte 156'n og er ikke helt på høyde med spesifikasjonene :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er som dere skjønner noen år og biler siden jeg solgte 156'n og er ikke helt på høyde med spesifikasjonene :)

Crosswagon = Hevet Sportwagon med Q4 og diverse ekstra plastikk. Identisk bagasjerom.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Crosswagon = Hevet Sportwagon med Q4 og diverse ekstra plastikk. Identisk bagasjerom.

Takker og bukker, misforsto Hansy litt ovenfor. Trodde han svarte meg  8)

I mellomtiden leste jeg meg litt opp på 156SW og Crosswagon og ser at de har formidable 360liter bagasjerom  ;D For nok smøre meg med en bøtte eller to med tålmodighet og vente på 159SW type 1 år gammel pent brukt ::) ::)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om rails er stygt på 156 SW så er det jaggu ikke penere på 159 SW

Går sikkert ann å betille uten på 159, som det gjorde på 156 :-)

Hvis man betiller uten rails så angrer hver gang man ska ha på skistativ (iallefall hvis det er integrert boks med stativ...), men angrer ikke når man ser på den en vakker sommerdag. Valgets kval..

Jeg bestilte uten rails, og kjøpte heller skistativ i aluminium. Bilen er ikke stygg med disse på. Og desto bedre ser det ut på sommeren. jeg har også senket min, originalt fra fabrikk, så bilen ser enda lavere ut uten to metallpinner på taket. Hmm, først senke, og så bygge oppover med rails? -Nei takk. ;D

Fet bil!

156 SW ser litt rar ut uten rails, mens 159 er fin både med og uten!

Ser du ikke hva jeg skriver?  :P Bilen er lekker uten rails ;D Skikkelig SPORTwagon!!! hehe

EDIT: Synes 159 ikke ble vakker med rails, kanskje på Crosswagon, men de har iallefall klart å dra railsen helt bak denne gangen, på 156 stoppa den der bagasjeluka starta, (langt innpå taket). men synes ikke det ser bedre ut på 159, desverre.(med rails)

Skrevet av: Multiplator

Takker og bukker, misforsto Hansy litt ovenfor. Trodde han svarte meg  8)

I mellomtiden leste jeg meg litt opp på 156SW og Crosswagon og ser at de har formidable 360liter bagasjerom  ;D For nok smøre meg med en bøtte eller to med tålmodighet og vente på 159SW type 1 år gammel pent brukt ::) ::)

Min bil har 405 liter bagasjerom. 2004 modell. Bagasjerommet er ikke noe større problem enn hva man selv gjør det til. Jeg har barnesete(Isofix, de er svære) stor barnevogn og masse bagasje med på tur, aldri noe problem ;) Seriøst, vil du ha en SW, så er ikke bagasjerommet av stor betydning. Stort bagasjerom? -Citroën C5, Låvedør bak, og trippel-parkering innom låvedøra. Eneste du ser når du innhenter en C5, er en rund låvedør.

Jeg kommer ikke til å bytte til 159 SW med det første, pga alt for lite endringer og wow-inntrykk, altså, såpass lik min 156 SW at jeg ikke vil legge inn 100-200 ekstra for en 159 SW med bra motor.

Mine tanker på en litt sen kveld.

Mvh. Kenneth

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes 159 minner meg om stilene mine fra barneskolen..  ;D

Begynnelsen var lovende men slutten veldig dårlig..

Snuten passer liksom ikke til resten av bilen..

159 SW er etter min mening enda verre enn sendanen..

Fin fremme men resten er kjedelig så det holder..

Synes nesten at Audaene er finere i hekken enn dette her..

Blir IKKE 159 på meg...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se for dere en Svart Alfa Romeo 159 SW,uten rails,18" tsw pace,sportspakke osv..

DET vil jeg ha :D

Får iallefall den e bedre i real life..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se for dere en Svart Alfa Romeo 159 SW,uten rails,18" tsw pace,sportspakke osv..

DET vil jeg ha :D

Får iallefall den e bedre i real life..

klare isje se de for meg eg....ser kun en liten gytt i grønn skjorte som siikler på ny 3 gears apasje sykkel ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min bil har 405 liter bagasjerom. 2004 modell. Bagasjerommet er ikke noe større problem enn hva man selv gjør det til. Jeg har barnesete(Isofix, de er svære) stor barnevogn og masse bagasje med på tur, aldri noe problem ;) Seriøst, vil du ha en SW, så er ikke bagasjerommet av stor betydning. Stort bagasjerom? -Citroën C5, Låvedør bak, og trippel-parkering innom låvedøra. Eneste du ser når du innhenter en C5, er en rund låvedør.

Mvh. Kenneth

Jeg er også svært fornøyd med plassen i Sportwagon. Får med det meste. En historie, kjøpte meg 32" WS TV for noen år siden. Den går ikke inn i Sportwagonen, tenkte jeg og ringte sporenstreks en kamerat med A6 vare. Vi triller ut TVen og klargjør for innlasting i A6en. Men det går ikke, åpningen bak er for liten ( ;D). Når sant skal sies så gikk ikke TVen inn i SWen heller, men pga at luka er hengslet så langt inne på taket så er åpningen så stor at TVen faktisk kom lenger inn i Alfan. Løsningen ble å pakke TVen ut av emballasjen og kjøre den i SWen. Moralen er at det er ikke alltid størrelsen som teller.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes 159 minner meg om stilene mine fra barneskolen..   ;D

Blir IKKE 159 på meg...

Hva er det som er mer spennede med bakdelen på en 156 kontra en 159? 3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes 159 minner meg om stilene mine fra barneskolen..   ;D

Blir IKKE 159 på meg...

Hva er det som er mer spennede med bakdelen på en 156 kontra en 159? 3

Rett og slett mye vil jeg si..

For eksempel har 156 designelementer som gjør at den skiller seg ut fra andre sedaner. Dørhåndtakene på C stolpen bla gjør jo til at det typiske sedan-uttrykket ikke er like mye til stede som på 159. Videre er formen på baklyktene og hekken slankere og mer aggresiv. Lyktene på 159 er fine, men ikke sett fra siden synes jeg..

Hvis man husker tilbake på lanseringen av 156 og hvor spesiell den var når den kom, synes jeg det nesten er litt skuffende at 159 ble slik en balje, vel og merke med unntak av fronten som jeg tror alle er enige om at er noe av det råeste som finnes..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For eksempel har 156 designelementer som gjør at den skiller seg ut fra andre sedaner. Dørhåndtakene på C stolpen bla gjør jo til at det typiske sedan-uttrykket ikke er like mye til stede som på 159. Videre er formen på baklyktene og hekken slankere og mer aggresiv. Lyktene på 159 er fine, men ikke sett fra siden synes jeg..

Hvis man husker tilbake på lanseringen av 156 og hvor spesiell den var når den kom, synes jeg det nesten er litt skuffende at 159 ble slik en balje, vel og merke med unntak av fronten som jeg tror alle er enige om at er noe av det råeste som finnes..

Selv om jeg liker 159 godt så må jeg meg litt enig i det du skriver her. 159 SW er for tung ikke bare i antall kg, men også i formspråket. Men når det er sagt så blir den nok knakende flott når man treffer den face 2 face.

Digresjon: fronten på 156 er ikke så værst den heller da:

1019038-bilde3-dsc_4666b.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For min egen del så tror jeg at skuffelsen over 159'ern i bunn og grunn har med følgende å gjøre:

156...som var en designbombe da den kom, må ha begjæret ble tent umiddelbart da jeg så den første på annet enn bilde.

Forventningene til den nye 159 ble derfor skrudd skyhøyt opp og i været, særlig på grunn av den nydelige fronten.

Når den omsider kom var det liksom ikke så spennende lengre, resten av bilen hang ikke sammen med frontpartiet. Fikk ikke satt i sving de samme følelsene som 156'ern gjorde, uten å gå så mye i detalj men det ble litt ordinært.

Likevel kan jeg forstå hvorfor den ble utseende akkurat sånn, 156 ble jo en suksess salgsmessig i AR-sammenheng og har sikkert bidratt til at merket har en fremtid i en verden med knallhard konkurranse. Derfor tror jeg at man har valgt en litt trygg løsning, det gjenstår å se om noen salgsstatistikker om de lykkes med dette.

FSR!

-Øivind 8)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig at dørkhåndtakene på c stolpen er pent på 156, men på 159 passer ikke dette inn, her ser vi jo at dørkhåndtakene følger bilens linjer, fra front til hekk. Hekken er jo noe høyere en 156'en, men jeg vil si vel så aggressive, lyktene er heler ikke så store forskjellen fra 156. Men 159 tar seg bedre ut live en på bilder.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...