Gå til innhold
Romeo Bertone

Startsperre???

Anbefalte innlegg

Heisann!!!

156'n har fått hikke, det er snakk om en 2,4JTD og hikken består i at den nekter og starte enkelte ganger(trenger flere forsøk), når dette fenomenet opptrer så lyser code lampen på dasjbordet.

Jeg har ikke noen instr bok og kan følgelig ikke lese meg til hva som er galt.

Er det noen der ute som har opplevd noe lignende og som kan fortelle hva som er galt, er det nøkkelen eller hva??????

mvh Hans Rune

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan rett og slett være batteriet i nøkkelen som er begynt å bli slapt og gjør at antennen som er viklet rundt nøkkelhullet ikke klarer å lese koden i nøkkelen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har nettopp hatt en slik "hikke" som du beskriver på min 156 1,8 ts 2002-mod. Noen ganger hjalp det også lite med flere forsøk - måtte starte med nødstart, dvs pumpe kode med gasspedalen ørt-og-førti-ganger.

Ble av tekniske kyndige rådført med at det sannsynligvis var mottaker-enheten det var noe galt med. De prøvde imidlertid å resette kodingen - noe som fikset problemet på en rimelig måte.

Vet ikke om det kan være noenlunde det samme på din 2,4JTD.................... Du kan vel prøve reservenøkkelen for å avgjøre om problemet ligger i nøkkelen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min 156 hadde samme sykdom, jeg skiftet antennen til startsperren. Det er en svart ring som står

rundt nøkkelhullet.Ledningen går bort til en boks i nærheten av sikringene.

Batteriet i nøkkelen er bare til å sende signal til sentrallåsen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann!! :)

Takk for responsen, har fulgt litt mere med når dette oppstår og det virker som følger, setter inn nøkkel og vrir på tenningen,  code lampe lyser og bilen tenner ikke ved startforsøk.

Hvis jeg derimot venter noen sekunder til codelampen slukker så starter den momentant,  samme symtomer ved bruk av reservenøkkel.

Hans Rune

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm, batteriet i nøkkelen skal ikke ha noe med startsperra å gjøre i det hele tatt. Har hatt samme problem på min bil, og det hjalp ikke med nytt batteri i mitt tilfelle. Da jeg hadde problemet ble jeg noen ganger stående uten å få start på bilen i det hele tatt. Jeg tok av dekslene rundt tenningslåsen (ikke vanskelig) tok av antenne saken, (sort plastring runt tenninga) og renset både selve tenningslåsen og antenna med wd40. Da virket det helt fint i ca et år, så var det påan igjen, renset på nytt veldig grundig, og etter det har det fungert helt probelmfritt i over 1 år.

Snodige saker spør du meg....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann!! :)

Ja det virker litt rart men problemet er borte en så lenge, dukker det opp igjen så prøver jeg det samme som du har gjort.

Takk for tilbakemeldingene alle sammen :) :) :)

mvh H.R.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...