Gå til innhold
alfa33

Vekt på "GTA"-felger til 105-serie

Anbefalte innlegg

Kan noen som har GTA-kopiene til Alfaholics i størrelse 7x14" veie disse for meg? Jeg har mistanke om at disse felgene

er sykt tunge, noe jeg ikke ønsker. Men vil gjerne få det bekreftet før jeg evt. brenner av mange lire på noen orginale i

magnesuim.

Lurer også på hva som brukes av folket når det gjelder Corsa-utgaven, ET24 eller ET29? Ser at ET29-utgaven krever

orginale GTA-spindler eller 5mm spacere fremme. På en annen side så liker jeg generellt felger med lavt innpress. Men

hvordan svarer chassiet til 105-serien på lavt innpress?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men

hvordan svarer chassiet til 105-serien på lavt innpress?

Det kan du vel spørre mr Lundem om! :D

Husker en som sa at han ALDRI skulle kjøpe slike felger jeg..  ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Come on da! Sjekk vekten på en felg for meg.... kan evt. ringe Max på Alfaholics, men tenkte og slippe "masingen"...

Veglia: hva er egentlig alternativene? Stålfelger til pent og alu i ukedagene. :) Men, inflasjon er ikke bra...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Jeg fikk akkurat vite at TZ replika felgene som Heinbradt i Tyskland har fått laget hos Compomotive (Alfaholics og alle de andre selger denne felgen og) veier over 8 kg ! jeg ble frarådet å kjøpe de.

De er 6*15 tror jeg.

mvh Chris

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva veier magfelgene i forhold? Jeg har originale 6,5x14 mag/alu på Montrealen. De veier 5,8 kg uten dekk, så her snakker vi om 2-3 kilo ekstra uavfjæret vekt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Orginale Crommodora 6x14 magnesium felger veier ca3,8kg stk.

8 Kg er grisetungt stålfelgane jeg satte på Berlian er mye lettere

Erik A

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Erik A

Var de fra saab 9000 6x15?  Per.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må det se originalt ut? www.prinsbredevoort.nl kan skaffe 7x15 felger som veier 5.4 kg uten dekk. De blir brukt i racingserien her nede, men har trolig for moderne design for deg....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk akkurat vite at TZ replika felgene som Heinbradt i Tyskland har fått laget hos Compomotive (Alfaholics og alle de andre selger denne felgen og) veier over 8 kg ! jeg ble frarådet å kjøpe de. De er 6*15 tror jeg.

Hvor fikk du vite dette Chris? Vil dette si at GTA-kopiene (7x14) er sånn ca. like blytunge? Mener og ha hørt at TZ og GTA-kopiene produseres av samme produsent.

Alfetta: Tidsriktige felger er en forutsetning...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk akkurat vite at TZ replika felgene som Heinbradt i Tyskland har fått laget hos Compomotive (Alfaholics og alle de andre selger denne felgen og) veier over 8 kg ! jeg ble frarådet å kjøpe de. De er 6*15 tror jeg.

Hvor fikk du vite dette Chris? Vil dette si at GTA-kopiene (7x14) er sånn ca. like blytunge? Mener og ha hørt at TZ og GTA-kopiene produseres av samme produsent....

Jeg leste et sted på alfabb at det finnes noen fine og lette TZ replicaer og noen som er tunge som stein. Klarte ikke å finne det igjen i farta.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg leste et sted på alfabb at det finnes noen fine og lette TZ replicaer og noen som er tunge som stein. Klarte ikke å finne det igjen i farta.

Sikker på at ikke den lette utgaven de snakket om var de orginale i magnesium? :)

8 kg pr hjul bare i felg er jo helt sykt. Spes på en 105 der man har høy uavfjæret vekt i hjulopphenget fra før. Jeg skal skifte dekk på stålfelgene snart, da skal jeg jammen meg sammenligne vekten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikker på at ikke den lette utgaven de snakket om var de orginale i magnesium? :)

8 kg pr hjul bare i felg er jo helt sykt. Spes på en 105 der man har høy uavfjæret vekt i hjulopphenget fra før. Jeg skal skifte dekk på stålfelgene snart, da skal jeg jammen meg sammenligne vekten.

Nei, sikker på at det dreide seg om to forskjellige replicaer der den ene ikke var å anbefale pga vekten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor fikk du vite dette Chris? Vil dette si at GTA-kopiene (7x14) er sånn ca. like blytunge? Mener og ha hørt at TZ og GTA-kopiene produseres av samme produsent.

Hei Stian

Jeg fikk vite dette av en som holder på med Giulietta i England ; Chris Robinson. som driver R.M. restoration.

Han fortalt meg om noen Japansk produserte TZ felger som veier mindre 6,4 kg, se link:

www.babu.jp/~autoparco/parts/no39.html

GTA felgene vet jeg ikke, men se på Compomotive sin hjemmeside, der fant jeg TZ felgene.

mvh Chris

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Erik A

Var de fra saab 9000 6x15?  Per.

Ja de stålfelgane er fra saab 9000 6x15

Erik A

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høy uavfjæra vekt! hvor?

Forhjulsopphenget er da ikke spes tungt og bakakselen er ikke mye tyngre en de-dion triangelet så hvor er det så tungt henne?

Geometrien derimot er ikke helt optiaml men det kan man jo rette på  ;D

Erik A

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høy uavfjæra vekt! hvor?

Sjekk vekten på forstillingas uavfjæra vekt og du vil bli sjokkert over resultatet. Det er ikke uten grunn at visse leverer hullborra fjærskåler og 2 1/4" fjærer til 105.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høy uavfjæra vekt! hvor?

Sjekk vekten på forstillingas uavfjæra vekt og du vil bli sjokkert over resultatet. Det er ikke uten grunn at visse leverer hullborra fjærskåler og 2 1/4" fjærer til 105.

Mener du at spinder og bærearmerer med fjærskåla er så tung altså?

Fjære regnes jo ikke som uavfjære vekt kun deler av den.

Sammenlikna med 116 hvor er den mye tyngre? bærearmene er omtrendt like spindel like så det som skiller de er jo fjæra hvis jeg ikke husker helt feil.

Å bakakselen slenger man jo på skuldra og går avgårde med, den har jo alu senter men har ikke veid den mot de-dion triangelet men det er tungt det au.

Erik A

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mine GTA- kopier er av merket Compomotive, de er ikke spesiellt lette, men heller ikke styggtung. Compomotive er en felgprodusent som er kjent for grovsmedjobb, men felgene er utrolig sterke og har i tillegg koniske stålinnlegg i boltfestet. Litt usikker på innpress, men det er såpass lavt at lavere er ikke å anbefale. Felgene er kjøpt hos Highwoodalfa og er antageligvis samme sort som selges hos andre.

Blir det 105-tur Stian?

Takk for bildene Chris - du har det sjøklart ser jeg. Bra!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir det 105-tur Stian?

Må dessverre legge inn håndklet ang. 105-turen, skulle gjerne vært med. :'( Men sikler på felger, gta aluradiator, gta oljekjøler og nye fjærer så budsjettet tåler ingen utskeielser av den typen. Og en tur til Ringen i løpet av sommeren vil jeg nødig prioritere bort.

Sikler på disse (magnesium):

http://www.furiani.de/Teile/felgen/07_03_g.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har veid en av mine nå - ca 6,5 kg

Takker! Dette var da ikke så halvgalt, altså kun 1kg mer enn magnesiumutgaven.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...