Gå til innhold
Patriq Backlund

KJØPES: Kabel till tändmodul Bosch fr. 33, GTV, 75, 90

Anbefalte innlegg

Köper kabel som ansluter till Tändmodulen på div. Alfaer. T.ex. 33, GTV, 75, 90.

Det jag är ute efter är alltså modulkontakten, med en bit kabel på. Hel och fungerande.

Lämna besked här eller sänd PM.

Alt. SMS - 93009000

Bifogar bild av modulen.

post-275-14779318662163_thumb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal du bruke denne på din 33?

Isåfall må du være klar over at denne ikke fungerer sammen med 16V-fordeleren pga at denne modulen krever at man har vekter i fordeleren for tenningskurven. En 16V-fordeler er tom, den fordeler kun gnistene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tjo !

Tack för tips. Jo, det är till 33'an - samman med MS-II. Det fina är just att den är tom. Så blir justeringen gjord av MS-II via Bosch modulen. MS-II använder sig bara av Bosch modulen som en slags vidareförmedlare av justeringen enl. tabellen i MS-II.

(Hade jag haft v.3.00-board hade jag kunna haft en tändningsmodul inbygd och sluppit Bosch-modulen. Och hade jag haft VR-sensor i fördelaren hade jag nog kört 7pin-HEI.)

Jag ska prova det först innan jag provar EDIS. Ska jag köra EDIS må jag ju få fast tandhjulet från en EDIS-bil i tillägg + tändkablar modifierade för att passa på EDIS-coil i ena änden och boxern i andra änden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvis du tar deg en tur til ett høggeri så finner du muligens endel sånne der...har selv hentet slike for bruk til datasprut... du finner de iallefall på audi 100 og sånt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hej !

Jo, nog ska jag finna en sådan kabel. Tänkte bara först höra om någon hade en liggande.

Ville slippa mig bryderiet med att leta bland hugger och skrot och betala dyrare för det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hej !

Jo, nog ska jag finna en sådan kabel. Tänkte bara först höra om någon hade en liggande.

Ville slippa mig bryderiet med att leta bland hugger och skrot och betala dyrare för det.

eg henta ett par stykker og betalte en 50 lapp for de inkludert hjerne ;) men det kommer vel litt an på hvem som står bak disken tenker eg...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

fant den men den var nok ikke så hel som eg trodde... det er nok best å finne en på høggern.

mangler en lednig og så er de kontaktene litt bøyd kan man si...

DSC00140.sized.jpg

DSC00141.sized.jpg

DSC00144.sized.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hej !

Tusen tack, det var väldigt hyggligt av dig !!!

Jag ser att kabel'n till pin1 är borta, och det är en av de jag behöver dessvärre (pin 1,2,4 & 5)

Annars hade det inte haft någon betydelse hur den såg ut.

Jag forskar vidare på någon bilskrot. Men tusen tack för tillbudet !!

/Patriq

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...