Gå til innhold
Gjest alfen

Trenger råd, snarest!

Anbefalte innlegg

Har fått et tilbud om å kjøpe en AR fra Tyskland. prisen er kr.350.000,- mens en ny AR 159 med skinn og 150 hk diesel koster ca.400. Differansen er liten. Denne 156 har alt utstyr, men synes prisen er noe høy, (trenger vel ikke alt ekstra utstyret?)  eller er det bare og kjøpe?? Alfen

Dette er en 2005 model AR 156 JTD Distinctive + TI, sort, ca 12 000 km, klimaautomatikk, sort skinn med rødt TI dekor, sportsseter, sportsunderstell med nivåregulering, cruisekontroll, alufelger, kjørecomputer, radio/CD, tåkelys, ESP, sportsratt med multifunksjon, 1 eier.  Bilen selges gjennom Alfa forhandler og kommer på ca 349.000 ferdig reg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde gått for 159 for 50 lapper mer! Uten tvil! Den vil holde seg bedre i pris, samt at det er en nyere og bedre bil!

For 400 får du med endel utstyr på 159 også...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville definitivt gått for 159! ;D Prøvekjørte den nettopp, men da med bensin 160hk. Nydelig design og knallgodekjøreegenskaper! Mer sportslig enn en 156 og ser bedre ut også ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette ville jeg ikke gjort. Helt sikkert en kjempebil, men du må regne med et kraftig prisfall de neste to årene.

156 er jo utgående modell. Da har du fort en "gammel" bil. Fordelen er at alle barnesykdommene bør være eliminert på den utgående modellen.....

Når det er sagt holder 156 god teknisk kvalitet og den er vel litt røffere å kjøre enn 159.

Har ikke kjørt 159, men baserer meg på tilbakemeldinger fra folk som har prøvd....

Kvaliteten på 159 virker god. Men det er det jo ingen som vet ennå...

Regner du på en to til tre år gammel 156 får du samme bilen, men har spart noen gode kroner.

Disse legger du til side, så dundrer du til med en 159 om to år. Da får du en med skinn og bein...

Uansett: Lykke til med valget. Jeg er misunnelig uansett hva du måtte velge....... :-[

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Alfen

Jeg syns vel at med de prisene du oppgir som utgangspunkt, bør gå for en 159, men du bør se på hvilket utstyr som følger for en reell sammenligning.

Den 156-ern er en distinctive og den er godt utstyrt som du sier, ekstra utover standard, er vel kun nivåkontrollen som sikkert er bra å ha i tilfelle litt opplasting.  Men jeg syns prisen var noe høy. Sjekka litt opp på autoscout og fant raskt noen 156 dist 1,9 jtd 16v som kommer på ca 290000 ferdig reg.

Med det prisfallet man har på nybil er det kanskje lurt å vente et par år før et 159-kjøp, som noen her også sier.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uten innbytte !!!??? Reis til en NORSK forhandler sjekk pris tenk 3 års garanti  neste bilbytte  Noen som har et  "regnskap" etter "importkjøp" ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er priser i norske kr. fra forhandler i Danmark.

Norske avgifter kommer i tilegg.

ALFA 159 1,9 JTS 160 PS CODE 131 441

ALFA 159 2,2 JTS 185 PS CODE 143 900

ALFA 159 2,2 JTS LUSSO 185 PS CODE 149 900

ALFA 159 3,2 V6 LUSSO 260 PS CODE 179 900

ALFA 159 2,4JTDM 200 PS CODE 156 900

ALFA 159 2,4JTDM LUSSO 200 PS CODE 163 900

ALFA 159 1,9JTDM 150 PS CODE 139 900

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er jo her man ser hvor mye dyrere det _egentlig_ er å produsere en 3.2 i stedet for en 1.9.  :-\

For den prisen der hadde jeg kjøpt en 159 3.2V6 Q4 i dag. Eller nei, forresten. En Brera. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får en ny 159 150 hk diesel eller 160 hk bensin ny fra Danmark for ca 350000

Er det ikke danmark som er det landet som har like høye eller høyere avgifter enn oss da? Eller har det blitt forandret med eu medlemskap e.l?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...