Gå til innhold
Pål M

Oljefilter 156 V6

Anbefalte innlegg

Noen som har peil på oljefilterbytte på 156 v6? Ga opp bare etter å ha sett på det i går... tar det ut undenfra eller ovenfra? Eller må man ta ut motoren? ;D ;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

slet litt med dette noen minutter på Giulietta'n også en gang. Har du filteravdrager? Om du ikke får på filteravdrager så funker det glimmrende å banke en svær skrutrekker tvers igjennom filteret for skru det ut med denne  ;D

Om du ikke har prøvd med filteravdrager enda så bør du lete opp en sånn  :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke det som er problemet Ronny, det er at det er så trangt så jeg får hverken ut det gamle eller inn det nye  :'(

Har filteravdrager, men den kan jeg bare drømme om å få plass til.. ::)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet er ikke å få skrudd av filteret, det er hvordan jeg får fjernet det gamle og satt i det nye... skal alltids klare å skru av det gamle, gjerne med  å kjøre skrutrekker gjennom.

Har byttet filter før ja, men ikke på denne. Har bare kjørt 6000 med den så det er ikke noe hast. Men nå blir det iallefall 5000 km til før filterbytte, om jeg noen gang skal få fjernet dritten! 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Piece of cake, Cava!

Du når faktisk filteret om du står på høyre side av bilen og får armen din bak innsuget... Dvs inn mot torpedoveggen. Det vet jeg veldig godt etter å ha brukt 2 timer på demontering av div slanger og møkk for å komme til fra undersiden. Fikk ut gamle filter den veien, men ikke opp med nytt... Og først DA så jeg at jeg klarte å nå filteret fra oversiden.... Gudd løkk!  ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tipset Lille-Twinny!

Fulgte din oppskrift og med 0,5mm klaring fikk jeg ut filteret! Gikk faktisk på 3 minutter...+ litt 2. grads forbrenning på hånden... Neste gang skal jeg vente til eksosenrørene er kalde :-\ :-\

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tipset Lille-Twinny!

Fulgte din oppskrift og med 0,5mm klaring fikk jeg ut filteret! Gikk faktisk på 3 minutter...+ litt 2. grads forbrenning på hånden... Neste gang skal jeg vente til eksosenrørene er kalde :-\ :-\

Uffda, varmeproblemet hadde ikke jeg ettersom jeg hadde bannet i ca 20 minutter, klødd meg i hue i 10 min og demontert alle slanger i 1 time... Så da var den kald når jeg begynte å mekke skikkelig.  :P

Kjekt at det ordnet seg da!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...