Gå til innhold
Gjest asn

SV: Mest alfist?

Anbefalte innlegg

I alle disse best, penest, størst og sterkest trådene.

Hvem er mest alfist her på berget, og hvem kan gi en liten dokumentasjon på det?

vi ser agnet ditt fred  ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bønn og teppesnusing i Arese, med ital klær fra topp til tå, på milano matte med byvåpen  ;D

Hvem er dette for en skrulling? ;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen bør prøve å frelse han på nytt syns jeg!

;D

problemet er ikke alfa i seg selv..  problemet er heller det at det ikke er nok "entusiasme" i klubben, spesielt ikke på forumet. Jeg er enig i han i alle "vranghetene" om det med entusiasme og snikksnakk om nyere uninterressante biler samt andre merker. Men jeg ville uansett ikke dratt det så langt at jeg boikottet hele merket. Dog hender det jo at jeg ikke er helt enig med alle her  ::)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

17 for sud med masse deler, 164 stod til 15 men vet ikke om den gikk for mer, 40 for bertone a la bårdis.

alt er vekk  :-\

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

17 for sud med masse deler, 164 stod til 15 men vet ikke om den gikk for mer, 40 for bertone a la bårdis.

alt er vekk :-\

Seriøst?

Har han solgt sine Alfaer?

Det var jo det eneste merket som var akseptert!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er sant at Bård Arne solgte alle alfaene sine pga. manglende entusiasme på forumet, ja da vil jeg si at både klubben og forumet har det bedre uten han.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mest alfist..?Er vel umulig å finne hvem som er det? ::)

det er ihvertfall ikke plastikk-elskere som hater alle eldre alfaer og påstår 1900 og 2600 zagato osv er stygge biler  ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er ihvertfall ikke plastikk-elskere som hater alle eldre alfaer og påstår 1900 og 2600 zagato osv er stygge biler  ;)

Hva har egentlig det med saken om hva jeg liker og ikke liker? ::)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

der tar du feil..  en ekte alfist sier ikke at andre alfaer er stygge og hevder en mazda 626 eller noe er penere enn en 50-talls alfa designet av turing.

I mine øyne er det ikke sååå forbanna mange alfister her inne. Men en god del folk som kun liker enkelte alfa romeo'er fordi de ser bedre ut enn alt annet nymotens plastik. De bare foretrekker dem framfor de andre nye bilene. Men har ikke øyne for design i det hele tatt.

Personlig blir jeg litt provosert av sånne....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

der tar du feil..  en ekte alfist sier ikke at andre alfaer er stygge og hevder en mazda 626 eller noe er penere enn en 50-talls alfa designet av turing.

I mine øyne er det ikke sååå forbanna mange alfister her inne. Men en god del folk som kun liker enkelte alfa romeo'er fordi de ser bedre ut enn alt annet nymotens plastik. De bare foretrekker dem framfor de andre nye bilene. Men har ikke øyne for design i det hele tatt.

Forstår jeg deg rett, så MÅ man kjøre gammelalfa for å være entusiast?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bårdis.

Men hvor er han?

Er han så Alfist at ingen andre er nok Alfist til at han orker å prate med dem?

"Interesser: Det kommer kanskje som en bombe....Porsche "

Tror han har droppet Alfa..dermed ingen alfist lenger...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forstår jeg deg rett, så MÅ man kjøre gammelalfa for å være entusiast?

da har du misforstått alt...  for å være entusiast så må man iallefall ikke rakke ned på andre alfaer og si de er stygge.

Si hva du vil om kommentarene mine, men jeg har aldri sagt andre merer f.eks hadde fristet mer til samme pris enn det nyere alfa gjør.

Men du har litt rett om du tror jeg mener man ikke er entusiast om man syktes diverse alfaer fra før 1970 er direkte stygge. Det eksisterer ikke  ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal vi først legge lista litt høyt, så må vi ha følgende minimumskrav til en ekte alfist:

• Enhver modell av Alfa Romeo banker enhver modell av annet merke ned i støvlene. I praksis betyr dette at ARNA er bedre enn det samlede modellprogrammet til Ferrari, Lamborghini, Maserati, Zonda, Lancia, Fiat og mange mange andre. Det eneste som kan diskuteres er hviken modell av Alfa Romeo som er best, noe som kan være kinkig siden alle modellene er så bra.
  • Tatovering. Dette er et must. Jo flere, jo bedre. Jo større, jo bedre.
  • Barn: Aksepterte navn er "Nicola" eller "Guilietta". Andre navn kan godtas under tvil, men da må det være en berømt racersjåfør som har rattet Alfa Romeo eller en berømt designer som har tegnet en Alfa Romeo.
  • Klær: Klesdrakt kjøpes fortrinnsvis på Alfa Romeo-museet eller i Bottegaen. Nødløsninger som f.eks. Brera-underbuksa på Dressman er ikke godt nok (det sto ikke Alfa Romeo på den)
  • Mat: Uvesentlig så lenge det ikke fins Alfa Romeo-mat (vi snakker "alfist" her og ikke "italofil") Mat og drikke holdes adskilt fra bilparken.
  • Dekorasjoner i huset gir seg selv. Det fins kun en type bilder: Bil. Du vet merket.
  • Kjøretøy: Minimum seks biler og like mange delebiler. Nye modeller skaffes etterhvert som de kommer. Bør helst ikke selges. Dersom de selges så er det snakk om oppgradering i form av et bedre eksemplar.
  • Gjester: Om det mot formodning skulle komme besøk med feil merke, så må de parkere i passende avstand (5 km)  og hentes med dertil egnet kjøretøy. Før de setter seg inn i ekvipasjen må de desinfiseres og påføres hårnett. Enkelte merker kan resultere i besøksforbud.
  • Hus: Garasjeplassen er selvfølgelig den viktigste, men om det skulle bli nødvendig med et sted å sove så er det materialer fra den gamle Alfa Romeo-fabrikken som gjelder. Ingenting annet.
  • Husdyr: Helst ikke. De setter merker. Enkelte røyter også.

Hmmm... Har jeg glemt noe da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm... Har jeg glemt noe da?

Ja... man kjøper ikke Alfa Romeo'er hvor andre produsenter har vært innblandet i produskjonen el.l  ;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...