Gå til innhold
Freitag

Bump steer 105 / Korte styrearmer

Anbefalte innlegg

Hei.

Siste halvdel av -05 sesongen ble styringen på min 1750 gradvis mer og mer løen (typ slitte foringer), og dette forverret seg til det punkt at jeg fikk utpreget bump steer, i.e hjulene styrer seg selv i humper, ujevnheter, belastning i sving etc. Jeg har montert korte styrearmer, noe som gjør styringen fantastisk responsiv og direkte når alt er på stell. Det jeg lurer på er om disse styrearmene forverrer bump steer karakteristikken drastisk når foringene går, eller er det noe annet som er i gjære? Er det noen andre som har disse styrearmene, og erfaringer med disse? Og hva er anbefalt geometrioppsett med disse?

mvh

F..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg leste et sted på alfabb forumet at de gjorde presis som du skriver ja! Tror det var Max fra alfaholics som skrev det. Foringer er uansett ikke dumt å ha i orden da..

Men hvis du skal selge de så si fra..  ;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Foringer skal selvsagt skiftes før våren kommer. Spørsmålet er vel heller om det er noen andre ting disse styrearmene krever av geometrien for å minimere effekten. Toe in/toe out, caster/camber (har justerbare camberarmer).

Selge? Ikke faen ;D

F:.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skar itte du tæll England da? Hør med Max Mekker på alfaholics! Han kan sakene sine!

;D

Jauda, men jeg skal ikke kjøre bertonen. Blir vel kjørende i en varebil full av verktøy og deler i tilfelle noen av deltagerne opplever utilsiktet spenning.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg snakket med Kevin på EB spares om disse, og han vil ikke selge de til gatebruk. Har noe med toleranser på generell slitasje å gjøre. Upresisiteten øker proporsjonalt når andre komponenter slites. Moro så lenge det varer i allefall.

S

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg snakket med Kevin på EB spares om disse, og han vil ikke selge de til gatebruk. Har noe med toleranser på generell slitasje å gjøre. Upresisiteten øker proporsjonalt når andre komponenter slites. Moro så lenge det varer i allefall.

S

Jepp. Snakka med Max på Alfaholics, og han ville kun brukt dem på en rein racer. Det er som du sier veldig moro så lenge det varer: styringen er presis, kjapp og ultrafølsom (og tung...). Men de sliter ned foringer på null komma svisj. Skal prøve å ta dem av, så får vi se hva som skjer...faen også:-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bronse foringer, er det mulig her ?  de slites vel tregere ?

Jauda, men jeg bruker jo bilen mest på veien. Hadde det vært en banebil, så... Får se om det ikke blir korte styrearmer på Christer sin bertoneracer fra nå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...