Gå til innhold
AlfaBernt

Bremser 156

Anbefalte innlegg

Noen som kan hjelpe.

Har skiftet skiver og klosser fremme og bak på 156.

Problemet er at bilen trekker MYE til venstre side.

Da jeg demonterte ble alle deler gjort skikkelig ren, stempler og glideskruer i kalippere går som de skal.

Har også luftet bremsene for å konstantere at det ikke var luft som var årsaken.

Det siste jeg prøvde nå var å ta av håndbrekkviren da jeg har mistanke om at problemet ligger bak.

Men problemet er der fortsatt.

Trenger noen gode råd her

På forhånd takk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, den dro ikke til siden for jeg skiftet.

Skiftet bremsevæsken i slutten av august, men væsken var helt svart nå

Kansje det kan være noe i dette med slangene

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville nesten tro problemet ligger foran da det meste av bremse effekten ligger her, og du sier den drar MYE til venstre side..

Edit: har hørt vanlige biler har ca 70% bremseeffekt foran..stemmer dette? noen som vet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og du husket forhåpentligvis å vaske de nye skivene rene for transportfett med bremserens eller startgass?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er ikke helt med på sammenhengen her.

Hvis det er en restriksjon i slangen, ja da vil den bremse dårlig på den siden. Det kan jeg vondt tenke meg på en så ny bil, og ikke at det oppstår så plutselig.

Men en ettergivende slange vil gi en lav og ikke så stiv pedal. Noe lik luft, men med noe bremseeffekt helt fra begynnelsen. I motsetning til luft i systemet som gir lite eller ingen bremseeffekt til den er kraftig komprimert.

I forbindelse med ABS vil luft i systemet også kunne gi akseptabel brems når du tråkker raskt på bremsen, men så synker pedalen 1/2 - 1 sekund senere til en lavere stilling (eller i værste fall i bunnen). Denne oppførselen får du når luftlommen er inne i ABS blokka, og da er den et h***e å få ut igjen. Vær snill ikke spør meg hvordan jeg vet det.

Men merkbart skjev brems med luft eller ettergivende slange, det har jeg ikke opplevd eller hørt om. Er det luft på en side så vil jo den andre "falle etter" for å utlikne trykket.

Jeg holder en knapp på at noe kniper i caliperet eller dets oppheng.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sett det er en på ebay som har jernomspunnet bremseslanger.

Noen som har hørt om dette merket, og prisen er den OK?

Frakten er £ 12

http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=8022724445&sspagename=ADME:L:RTQ:UK:1

Goodridge kitene er good stuff. Men vær klar over at disse kommer i to forskjellige ugaver; med og uten TÜF godkjenning. Regner ikke med at du får noe problem, men man kan aldri vite. Prisen er bra, og får du senderen til og merke pakken med "gift, low value" så blir den enda bedre. Men dette blir kun hypotetisk for man har da moral. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt alt av tre ganger nå og alt ser OK ut. Har også vært en mekaniker å sett på det, han kunne heller ikke komme med noen svar.

Som sagt har luftet skikkelig, og pedalen er jevn hele tiden.

Det virker som bilen vrir seg bak ,derfor mener jeg at problemet ligger bak.

Kan det være noe inne i kalipperen bak, noe med håndbrekkmekanismen?

Bør jeg kansje skifte kalippere bak?

Når det gjelder slangene har jeg sendt mail angående TUV godkjenning og sending som gave.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...