Gå til innhold
håk

billån?

Anbefalte innlegg

hei, noen som har god ide til billån på opptil 50 lapper på en 92 mod 164? ::) ingen som gjetter hvilken jeg ser på.. :P

uansett, alle banker jeg har søkt hos stiller pant i hus (uaktellt for oss), eller 10 år eller yngre bil. ideer anyone? :-\

takker for alle råd, jeg

håkon

ps: lille-brodern cruser rundt i en 155 formula s nå. det blir for mye, jeg MÅ ha alfa igjen ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

:) Det er ikke godt å gi råd uten å kjenne din økonomi. Dette er heller ikke stedet til å utbrodere din økonomi.......

Likevel: Lån pengene i en bank. IKKE hopp på noe gull og glitter lån uten sikkerhet i et eller annet humbug selskap med renter jeg ikke en gang tør å tenke på.

Det vanlige er sikkerhet i bolig, bil ( 10 år), eller kausjon hvis noen stoler tilstrekkelig på deg slik at de kan gå god for deg....

Har du/dere brukbar inntekt og lite gjeld, bør du kunne få et banklån på opptil 30000 uten sikkerhet, og en lønnskontokreditt på de siste 20000. Kontokreditt er forholdsvis dyrt, men om du spytter inn litt feriepenger når de kommer og betaler kreditten ut ganske fort er det kansje ikke så dumt.  ::)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk da lån i banken på 50k uten sikkerhet. 1700,- mnd, 3 år. forbrukslån

Dette var i sparebanken vest.

Merkelig...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har utroligt mye og si på hvordan du er og hva din økonomi er også.

De som reklameres mye for som GEMoneybank/Citibank osv er utroligt harde. Dem krever utroligt strenge krav til deg som skal ta lånet og må antageligt fylle ut 10sider om ditt liv omtrent. Men om du f.eks setter opp regnskap selv med f.eks Excel osv viser banken din hvordan du planlegger å betale tilbake dette osv så kan dem være ganske så villige :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har forbrukslån som egnetlig var på 55 laks i sparebank1 + at jeg fikk muligheter for 12 000 i kreditt på det vanlige visakortet mitt. Dette var før jeg fikk fast stilling i jobben.

når det gjelder "billån" så skal ikke de sammenlagte årene av tilbakebetaling og alder av bil overskride 11 år. Dvs om du låner til å kjøpe en 5 år gammel bil så kreves det du betaler tilbake over 6 år. Kjøper du en bil på 10 år må du betale tilbake over 1 år  ::)

Forøvrig setter de også krav til at du har full kasko på bilen om de skal godta lånet.

Det enkleste er stort sett å spørre banken du bruker til vanlig om forbrukslån. Kredittkort osv kan ofte være vanskeligere å få og vanlige "lånehaier" som f.eks ge moneybank osv er vanskeligere å snakke med (spørs hvor mye penger det er snakk om), men det er iallefall min erfaring.

Du får ringe litt rundt neste virkedag og høre litt  :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Generelt om lån:

Du får gode lånebetingelser dersom långiver får en god sikkerhet

Du får veldig mye dårligere betingelser hvis du ikke kan stille sikkerhet

Ingen bombe for noen, men verdt å merke seg for yngre mennesker som gjerne skulle hatt DEN bilen NÅ!

Se på hva du må betale pr. mnd. for et forbrukslån og lag deg heller en spareplan med dette beløpet et halvt år. Gå så i banken med bilprosjektet ditt og du er i mål.

(Den bilen du hadde så lyst på for et halvt år siden er sikkert solgt, men den har fått rådebank i mellomtiden også!)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...