Gå til innhold
Peab

Hjullagerskifte bak GTV6, ett forsøk

Anbefalte innlegg

Forsøkte å løsne den yttre mutteren som må av for å få byttet bakhjulslagrene på 116-serie GTV6. Med 1 1/2m arm så satt den like godt fast men drivakselboltene som ble brukt som mothold brakk (!).. Denne mutteren som bruker kopp 36 sitter tydligvis utrolig godt, vår alles kjære Haynes skriver til og med at "this nut is very tight"... når Haynes bryker slikt språk betyr vel det at det er omtrent umulig. Så nå vurderer jeg å splitte den for å få den av. Men om man ødelegger mutteren, er det noen som vet noen gode kilder for å få tak på nye slike store muttere ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et par tips....

kjøp deg crc sinn rustfjerner er en sånn boks med bilde av bolter muttere osv på den er utroligt bra! en kan nermest se at den tærer bort driten og etter 5 min er den klar for et første forsøk. MEN det mange gjør feil er å presse til det dem klarer FEIL, ta og gi den noen saftige rykk istedefor da vil den nokk komme skal du se....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Utleie foretninger av industri utstyr/Håndværker utstyr: Slaghammer.

Var innom Bautas i Tromsø og lånte en elektrisk Slag hammer. Bolten løsnet  på andre forsøk. Hadde tidligere på dagen ståt og hoppa på en 1 meter forlenger helt til denne knakk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sleggehammer er nok et godt alternativ.

Men 3-4 meter med forlenger (les stålrør) funker vist også. Fordel hvist dette er montert, da kan noen stå på bremsen mens du får godt moment på stangen.

Ang muttertrekker har eg forsøkt dette uten hell. min var ikke av de sterkeste sikkert. Men har du en som har bra moment, kan det nok gå. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ang muttertrekker har eg forsøkt dette uten hell. min var ikke av de sterkeste sikkert. Men har du en som har bra moment, kan det nok gå. :)

Når det gjelder muttertrekkere for luft så nytter det ikke og kjøpe skit fra Biltema. Jeg har en proff utgave i kompositt som drar nesten 1000 Nm i revers, med slag. Denne fikser det aller meste av ting som sitter fast. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...