Gå til innhold
U5tabil

GTV 116 3.0 - Total restaurering/ombygging

Anbefalte innlegg

Da kan jeg endeligt med en glede presentere min nye side. Siden bilder og det hele forsvant for en god stund tilbake har jeg i den siste tiden jobbet med og lage en helt ny side. Denne gangen har jeg også tatt annledningen til og skrive om alt til Engelsk slikt at også andre kan få gleden. Sida er også blitt en mer ryddig side som gjør det lettere for nye og lese om prosjektet uten og måtte ble igjennom et hav av sider for informasjon. Sida har også en egen gjestebok men syns en skal ta diskusjonene her.

Samt denne gangen har jeg ingen ting imot at det diskuteres heftigt her!

Trykk her for og komme til U5.no

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner godt at hue er litt i ulage, jeg ser jo Lynolkanna i bakgrunnen.  ;)

Den ville jeg forøvrig satt lengre unna under sveising så den ikke begynner å bjeffe!

Si meg har du klippet ut et stykke av en ferdig bunnplate, eller banker du ut profilen i den selv?

Isåfall, min respekt. Jeg har også en tendens til å gjøre sånt selv på bortgjemte steder og lurt på hvorfor.

Det er mye arbeide for lite resultat, og for min del er det mest for å trene vekk noen tommeltotter.

Flott blir det ialfall, og bildene ser bra ut de. Jeg tror etpar strategisk plasserte arbeidslamper på stativ vil gi en større forbedring/Krone enn nytt kamera. Men det du har vist er milevis bedre enn bare ord.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Holder du den kvaliteten kan du godt drøsse på med bilder.

Forøvrig ser dette veldig kjent ut. Jeg har også vært gjennom denne runden:

http://www.login.eunet.no/~einar/alfa/rfloor.htm

De bildene ble tatt med "dampkamera" så det var ikke så lett å sjekke bildekvaliteten samme kveld.

Og jeg kan bekrefte at det går ikke fort når en skal forklare en platebit at den skal være krum i 2 retninger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser veldig bra ut dette her, U5! Fint at du lager alle profiler og knekker slik de skal være (mange skrekkesempler på det motsatte der ute). Det eneste jeg kanskje ville gjort litt anderledes er og skjære ut og tilpasse størst mulig plater for og unngå mange smålapper. Men det hele kommer ann på hvor mye jobb du ønsker og legge i tilpassingen da større plater ofte er vanskeligere og forme/tilpasse enn flere små. Uansett, stå på!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser sykt bra ut ! Stå på, og pøs på med bilder. Dette er morro og lærerikt å studere for sikkert de fleste forumleserne her inne. Skulle ønske jeg også hadde slike evner til å bli enig med stålet om dets plass på rangstigen.

Har du forresten sjekket om det finnes å kjøpe slike profiler ferdigbøyd fra de store butikkene i utlandet ? Som du sier så tar det nok sikkert godt med tid bare utformingen av platene. Hadde vært digg med noen ferdigbiter her sikkert .. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du mener den dobbelt-knekken du viser i nest siste og siste bilde, så har jeg bare laget enkel knekk og buttet den mot kanalen. Så den 1cm brede vannrette flaten er der som den skal være.

Mener du den som går på tvers av bilen, så la jeg en plateskjøt der. Ellers hadde det blitt nødvendig med uhyggelig mye krymping.

Det skulle vært artig å sett igjen bilen. Jeg vet ikke hvor den er nå, men om den ble passet litt på skulle den vel være like hel.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kom gjerne med noe som muntrer meg opp til og stå på videre da jeg sliter fælt med dette om dagene...  :-\  :-[  :'(

Når du er ferdig så kan je la deg være så heldig å komme å ta min  ;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke akkuratt gjort noe i dag, men dagen før der igjen før jeg gikk på jobb var jeg innom Biltema og handla meg en luftdreven nibler  :)

Si ifra i denne tråden om luftnibleren fungerer like bra etter 1 mnd. Gjør den det vil jeg bytte ut min manuelle nibler. Prisen var mistenkelig lav!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke akkuratt gjort noe i dag, men dagen før der igjen før jeg gikk på jobb var jeg innom Biltema og handla meg en luftdreven nibler  :)

Si ifra i denne tråden om luftnibleren fungerer like bra etter 1 mnd. Gjør den det vil jeg bytte ut min manuelle nibler. Prisen var mistenkelig lav!

Funker gjør de nok!

Det du merker mot de proffe utgavene er jo at de ikke er like effektive (=krever mer luft og ikke er like sterk) og ikke ligger så godt i handen, du sliter og ut knivene fortere, men ingen av disse tingene spiller stor rolle for en glad amatør, som jo ofte blir veldig glad for å slippe den manuelle nibleren ;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ikke prøvd luftnibbler, men har en elektrisk.

Husk å ha olje i en stripe på plata der du skal nibble. Da varer stanse og dyne mye lenger.

Og pass på å feie gulvet umiddelbart ellers har du piggsko med det samme!

Forøvrig foretrekker jeg en oscillerende sag (Fein).

Den skjærer bare ut 0,5mm spor så om biten bare skal ut for å komme til, for så å sveises inn igjen (som på bildet), så blir resultatet helt topp.

http://www.sjaavik.com/images/p1000137s.jpg

Anbefales!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

U5: Du bør bruke sveisegrunning. Spesiellt når du sveiser nedkant av skjermer og kanaler. Jeg har god erfaring med Würth sin type.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

enklere å stable i høyden vel... :P

Menmen...  Ser bra ut detta Vegard. hold motet oppe og oppdateringene i tråden her. Er mange som titter innom innimellom ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dritkult at du både gjør skikkelig arbeid og poster bilder av det her. Det er mange som har mye å lære av deg !! :D

Hva med å pusse til en hel gtv i sånne treklosser og banke ut en hel bil i et stykke stål?  :P;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvilken tykkelse er det stabstaget du kjøpte der i Vegard?

Det er 30mm :) ifølge Ron skal det være supert til 3.0

Å jasså? hmmm  ::)8)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...