Gå til innhold
Dysan

Wire-vindusheis mekanisme til Bertone

Anbefalte innlegg

Vindu på førerdør sluttet å virke for lenge siden, så i går kveld tok jeg av dørpanel for å se hva jeg kunne gjøre.  Her er det to wier, en for å dra ruten opp og en for ned slik jeg ser og trur det må være. Kan se noen trinser nede i døren, men wier har hoppet av, krøllet seg på vinduheismekanismen. Det så ut som en ende var røket, men hvor skal denne festes????

Jeg trenger litt hjelp her :) :) I min Alfa owners workshop manual er der ingen ting om regulering av vindu med wier, kun med stag mekanisme. Er det noen som har tegning og tips på hvordan jeg skal løse problemet mitt. Vinduet til passasjer døren virker heller ikke så her trenger det også nødhjelp. Har ikke tatt av dørtrekket der enda, men siden det ikke virker det så er det vel kaos på innsiden der også :D

Takker for alle svar :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker,

Det er ikke elektrisk, kun manuell sveiv.. Kikket på tegningen så har jeg ikke så mange trinser som wire går på som din Montreal slik jeg så det, men jeg kan ta feil. Montreal sin heismekanisme virker mer avansert en hva jeg har på Bertonen. På din på er det vel eletrisk vinduheis??

Når jeg holdt på i går kveld så fant jeg 4 stk trinser, 2 opp og 2 nede alle i hjørnene av døren(samme bredde som vindu) og en spol som de 2wier var festet på. Det så slik ut på spolen at wire var festet på spolen og at wire gikk i spor. Prøvde å få ett overblikk i wire kaoset og trur det virker slik at når du sveivet så gikk den enne wiren inn av spolen og den andre ut og dra vindu opp eller ned, men så var det disse trinsene da....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hallo 

Er det ikke noen som har tegning av dette??? Vis det er noen som har verksted handbok med evt tekst eller tegning så hadde jeg satt stor pris om noen ville scanne dette til meg.

Takker

Dysan

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skru av innerpanelet på andre døra, så ser du åssen det skal være.

Hvis alt er helt og i orden er det ikke vanskelig å stte på plass igjen. Det tar litt tid, og du må jobbe rolig og systematisk.

Erik S

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei,

Fikk en liten tur i garasjen og demontert dørtrekket til den andre døren :( Det så ikke så bra ut, her var den ene wire av og så ikke så bra ut. Må nok ta meg en tur på nettet å bestille meg to nye vinduheis mekanismer. Det er like greit å få det nytt en å holde på med det gamle dritten som kansje vil vare en kort tid vis jeg får det på.

Ha en fin kveld ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...