Gå til innhold
Formann

Bilder av 159 Sportwagon

Anbefalte innlegg

Hei, kom over bildene for 159 Sportwagon på www.italiaspeed.com nå nettopp. Ble litt, tja - greit nok, følelse. Se på bildet skrått forfra. Proposjoner og linjer ble litt kiipe. Med frykt for å havne i kategori med "det var bedre før" gjengen  ;) syns jeg nå at 156 SW var med vellykket (iallefall på bildene). Fin med kjedelig? Tror nok jeg foretrekker Berlina fremfor SW på 159, mens for 156 kunne det gjerne vært (ble nå det også etter hvert) SW som sto på gården.

Blir uansett spennende å høre fra gjengen som skal ned til Geneve for å se den i virkeligheten.

Var bilder av Brera Spider også.

Alfahilsen Øyvind I

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ofte uttalt meg om at "alt var bedre før", men jeg likte faktisk bildene av 159 SW  :)

Når det gjelder Brera Spider så ser de første bildene grusomme ut, baklyktene ser ut som koreansk plast....

Den gamle Spider 916 ser fortsatt mer moderne og bedre ut

Så NESTEN alt var bedre før!  ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Wow!

Det er den tøffeste stasjonsvogn jeg har sett noen gang. Dødsfet! Og kanskje tilogmed praktisk!?

Den nye Spider ser også meget vakker ut!

Alt var ikke bedre før.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

syns den minna litt om Mazda 6.. eller er det bare meg?

Syns 159 er en fin bil, men med litt for høy vekt. et par hundre kg av hadde gjort seg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm... får bare opp bilde av en Kia Elan og en Honda Accord stv jeg... ???

Jaja... kommer 159 SW med sportspakke, 200 kg mindre å dra på, 4WD, og en heftig V6, så skal jeg revurdere den. Men førsteinntrykket var bedritent kjedelig!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror denne lider av dårlige førstebilder som så mange andre tidligere alfaer, syns ikke 1 bildene av GT så bra ut, men bilen var jo helt rå.. Tror begge disse bilene ser knallbra ut live! Det er trist med vekta, men så ser man jo at stjernene i kollisjonstestene har økt også..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min umiddalbare tanke var at denne var til forveksling lik 156 SW og det var forsåvidt ingen overraskelse.

Egentlig som forventet mao. en blanding av den gamle og den nye, tror dette funker godt og mulighetene

for å få solgt noen burde absolutt være tilstede.

Øivind 8)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg syns den ser bra ut! Du ser helt klart at det er en 159, og sammenligningen med Ma*da 6 varer vel bare inntil du ser den på veien.

159_350_03.jpg

159 SW er så pen at dersom Alfa hadde puttet en 2L Nordmotor i den, så hadde sikkert flere av puritanermobben her kjøpt seg en ;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne var mye mer lik 156 SW enn fryktet! Synes den ser veldig bra ut! Om jeg trenger stasjonsvogn igjen står denne øverst på lista med "passende motor" og Q4!

Sender sporenstreks linken til en kjenning som vurderer BMW 3xx Touring et-eller-annet!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sender sporenstreks linken til en kjenning som vurderer BMW 3xx Touring et-eller-annet!

Gjør det! Det er aldeles for mange würstwagen på veiene som det er...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I like! Det er en ganske forsiktig oppdatering, men plutselig funker den høye midjelinjen. Tror faktisk jeg hadde tatt en slik over sedanen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg tror faktisk jeg liker sw'en  bedre en sedanen alerede jeg, syns egentlig ikke at sedanen av 159 var noe serlig høydare annet en i fronten.

spideren så jo ordentlig tøff ut da, den kunne jeg virkelig tenkt meg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

159 SW synes jeg ser bra ut. Kanskje ikke like bra som 156 SW, men 159 SW kan man faktisk kjøpe fordi man trenger litt plass.

Brera Spider synes jeg derimot var skikkelig skuffende. Enig med Dan ang billige bklykter også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes SW var nydelig... kanskje ikke noen nye fete designelementer slik som 156 brakte oss, men en klassisk overgang og en fin bil.

Brera Spider kunne gjerne stått i min garasje i morgen! Med Pininfarina-merket og krommingene over hekken slik som F430 var den utrolig stilig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

http://www.fiatautopress.com/index.php?method=gallery&action=zoom&id=2006013015460862adb1de58f1a386ac1eee9589a5f886

Disse bildene var, ihvertfall for meg, en stor skuffelse. Som andre har vært inne på så ser baklyktene utrolig billige ut, type Mazda 6. En annen ting jeg reagerer på er formgivingen, bilen ser rett og slett mindre bra ut. Høye dører, kort og stutt. Hadde det ikke vært for den vakre fronten så kunne man ha trodd at det var en ny modell av MB SLK. Jeg liker ikke disse proposjonene på en Spider, en Spider skal være slank, elegant og delikat. Men det kan selvfølgelig hende at bildet lyver sammenlignet med og se bilen i virkeligheten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Baklyktene har faktisk samme disign som frontlyktene men de har et klarglass over for å forhindre møkk å komme inn (vil jeg tro).

Eneste jeg synes er galt er at det er litt for stort overheng i fronten. Fin cab spør du meg 8)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg må da si at denne smatt rett in på førsteplassen over realistiske kjøp for fremtiden. Du veit nå har leg sluttet å vekse i lengden, eventuelle tillegg kommer nå i bredden, og da er det forsåvidt greit at det er litt større plass enn i 156..... ;D

Riktig fin syns jeg den var, blir morro å se den live, ikke minst å prøve.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...