Gå til innhold
156jtd

Noen som har chippa en 1,9JTD ?

Anbefalte innlegg

skulle hatt litt mer drag i jtd`en, og lurer på om noen andre har chippa sin, effektøkning i HK og Nm, samt pris

er det noen forandring i forbruk, eksos etc?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, jeg har chippet min 2001 1.9 JTD, og er alt i alt meget fornøyd med resultatet.

Motoren min har orginalt 110hk og 255Nm tror jeg.

Trond hos Ultimo (www.ultimo.no) kom hjem til meg og leste av software i ecu, dataene fra min bil ble sendt på mail til en kar i Tyskland som oppgraderte software og sendte denne i retur neste dag. Ny og forbedret software ble så lastet inn i min bil via ODB-plug i dash-bordet og så var det klart for prøvekjøring.

Vanvittig raskt, effektivt og billig oppgradering. Vel verdt pengene!

Jeg fikk ingen racerbil, men det kan man heller ikke forvente av å investere 4800,-.

Bilen gir nå ca. 140+hk og 310-320Nm, og det er natt og dag ift orginalen. Forbruket er også noe lavere ved normal kjøring, men det sinnsyke dreimomentet fra 1900rpm gjør at jeg stort sett leker meg med høyrepedalen i bånn, og da ligger forbruket omtrent på 0.5 pr. mil. På våt asfalt så spinner bilen i 3.gir i ca. 70-80km/t.

0-100 er fortsatt tregt ift min forrige trimmede GTV 2.0TS, men dette skyldes nok det korte arbeidsregisteret i dieselen, som gjør at man må gire ofte. Ved forbikjøringer i 4. og 5. gir så blir jeg stadig overrasket over hvor rask den er. I aks fra ca. 110-170km/t er den uhyggelig rask på 5. giret, og jeg tror faktisk at min tidligere GTV ikke hadde holdt følge.

Hvilken versjon av 1.9 JTD er det du har? I 16v utgavene så henter man ut over 180hk tror jeg, og da begynner det å bli gøy :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har en 99 , med 105hk/255Nm, 8v sådan, og skulle vel få ut det samme som deg vil eg tru,er i allefall det eg er blitt forespeila fra både nett og kontakt med chippere rundt om.max utav disse er 163hk iflg Novitec sine lister, men da er det med filter, eksos, chip og ny intercooler.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...