Gå til innhold
Gjest AlfaArneB

Q4 Systemet til Alfa Romeo 156 SW (IKKE Crosswagon)

Anbefalte innlegg

Noen her som har noe erfaring med Q4 systemet til Alfa, skal ha ny bil og lurer litt på om jeg skal gå for en sportwagon Q4 (IKKE Crosswagon).

Er dette et firehjuls drift system som har bra kvalitet? eller krever det mye vedlikehold?

Noen mente det ikke var mulig å senke en Q4 pga 4-hjuls systemet, den er jo i utgangspunktet  litt høyere en en vanlig sportwagon, noen her

som vet noe om dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei,

systemet er jo samme som på 159 og på flere av konkurrentene med torsen diff. Ikke designet som en vedlikeholdsmessig dyr løsning. Men om noe ryker så er det jo økt kost - som med alle slike systemer...

Jeg har ikke selv erfaring med å senke slike. Men jeg har undersøkt litt og ifølge Eibach så har de en TÜV godkjent senking av Crosswagon (den høye) og Sportwagon Q4 (den lave, men høyere enn std SW) som senker begge til lavere enn std SW.

De pleier å ha god og korrekt info hos Eibach.de, og de er en av leverandørene av de originale sportsfjærene til AR 156.

Mvh

Alfa^2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...