Gå til innhold
U5tabil

Hva kan en få?

Anbefalte innlegg

Hva kan en egentlig få for en rundt 200 000kr nå til dagen?

Du står ovenfor valget mellom en dønn strøken rustfri 116 GTV med alt som er å drømme om, og med en 250hk+- og som du i tillegg har bygget selv.

Men hva annet er det å velge mellom? Asså du må jo være litt skrudd om du ikke kommer innpå tanken av "hva annet kan eg få for 200 000". Eg har ikke klart og finne noe som faller i smak bortsett fra et par porsche 928 5.0 V8 310hk dem er jo tøffe... Men liker meg så godt i dette miljøet og er ganske hekta på italiensk så tanken på og gå over til noe ikke italiensk blir liksom bare trist og grått. Å Ferrari blir for dyrt igjen selv om eg hadde funnet et vrak hadde det kosta meg flesk å bygge opp minst 3-4ganger prisen av hva eg sikter til...

Å sans av fornuft i bilen driter eg i har en Bmw 3.0 si 1976 som brummer og går i allslags vær og vind så tar meg trygt fram til jobb :)

Så nå må dere bruke fantasien litt og enten muntre meg skikkeli opp til og stå på som bare juling eller kalle meg en løk og be meg kjøpe meg en rispose.

EDIT:

Ok litt saker som kreves av en bil.

-Det skal ikke være familie bil, det vil si ikke noe stasjonsvogn eller suv eller annet drit.

-Den skal ha 250hk minst siden min vil antagelig få det samme og kanskje litt til.

-Den skal ikke være en hitlerkjelke/nazistål, for slik en har eg fra før :P med andre ord ikke et tungt og stort dråg av en bil.

-Den skal ha bakhjulstrekk ellers blir det kjedeligt etter 1uke uansett og slikt hører mer hjemme på en bruksbil fra og til jobb samenheng, vil heller ikke ha 4hjulstrekk det blir for safe.

-Den skal ikke ha ABS ESP ASP osv hater slike djevelskaper som ødelegger morroa. så når eg gjør feil kan eg ikke skylde på at elektronikken streika :P

-Den skal være før nerdetida det vil si at eg skal kunne skru på den :P nå til dags så får dem virus osv og har alt for masse elektronikk og skit og er nesten umulige å mekke på.

-Motoren skal vises og være et smykke ikke noe innpakka vaskemaskin opplegg.

-Den skal være spesiell. Det vil si en bil du ikke ser for ofte i gata men kanskje mange av på treff :) og som de som kan bil vil snu seg etter.

-Den skal være litt diskre men samtidig vekke oppsikt. Det vil si ikke masse plastikk drit som på risposene.

Ja eg er skikkelig krevende, sta og ikke minst en hyggeli særing som en på et treff kalte meg :P

EDIT IGJEN:

er heller ikke så veldig keen på Turbo og svisj sier ikke at eg hater dette skal ha en bil med turbo en gang i livet utenom de andre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å muntre deg skikkelig opp så kan du få noe så kjedelig som denne: Hyundai Elantra 1,6 GLSa Trend TC KL Alu til kr. 200.250,-

Da blir det plutselig helt greit å velge bil med hjertet ;D

Ufornuftige Øivind 8)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hyundai Elantra 1,6 GLSa Trend TC KL Alu til kr. 200.250,-

"...med en helt unik kjøreopplevelse..." som man sier i reklamen.

Flere finner du her: http://video.google.com/videoplay?docid=-8185729306394424376&q=top+gear+pacific

Ellers så fins disse:

http://www.bilnorge.no/bruktbil.php3?type=&bilid=386115&x_merke=1550 - bare 204hk, men sikkert spennende nok når de slippes løs. Interiøret er... rødt...

og denne http://www.bilnorge.no/bruktbil.php3?type=&bilid=396314&x_merke=4700 - noe driftsutgifter må påregnes.

...og så må vi ikke glemme det mest opplagte alternativet: TO 116 GTV fremfor en :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

911 er et hett alternativ til kosebil for ca 200K ja... Men for guds skyld hold deg unna Targa-taket! Det er en skam!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

--------------------------------------------------------------------------------

29/12-2005  20:53  Sportsvogn selges  CATERHAM SUPER SEVEN

En eiers bil med grønne sykkelskjermer, gul snute og alu body. 1993 mod som har gått 24000 miles, 1700 crossflow motor. Kompl. med kalesje, dører, tonnau etc. Varmeapp. el.frontrute. Full dokumentasjon på bilen, en av landets mest strøkne orginal bil. Fremstår som ny, selges høystbydende over kr. 200 000,-

--------------------------------------------------------------------------------

Mye morro for penga det vel..  :P

Nei legg penga i GTVn!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

for 200k kan man jo så og si velge og vrake i "image" og feeling, det er jo opp til den enkelte og hande en vogn man føler seg i ett med. jeg har mine favoritter, andre har sine... prøv,lukt og føl deg fram (omtrent som dansegulvet etter midnatt, minus prøvingen) dos she make you in the mood for løøøv ? ;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kosebil til rundt 200k ja. ;D

308 GT4: mulighet for veteranforsikring. Man får ikke noe toppeksemplar til denne prisen, så sett av buffer til vedlikehold. ;)

944 Turbo: usminket bil av god kvalitet med fine kjøreegenskaper og sprek motor.

E30 M3: 'nuff said.

E34 M5: mulighet for en strøken familiebil med nydelig motor.

Også har man en fin 105-serie da, med penger til overs for og ta seg en lang Italia-ferie. :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner med det lar seg gjøre å gape over en rimelig fet Biturbo for den prisen?

En Biturbo SKAL jeg ha når jeg har garasje og penger til overs :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du bør få en meget fet 222 4v til den prisen ja 8)

Da får du strøken bil med 286hk....

Evt Maserati Racing som jeg av en eller annen grunn er utrolig svak for (sikkert pga navnet)  ;)

Ellers så får man jo Maserati Merak og Dino 304 GT4 til rundt 200k. Vedlikeholdsbudsjettet er nok litt høyere enn på en GTV 116 da  :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En Delta  8)

Ikke nødvendigvis denne, da jeg ikke er noen stor fan av såpass med dekaler/reklame, men en strøken evo bør finnes til rundt 200'

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mange bra svar menne mange av dere kommer med biler som en i tillegg til de 200k må ut med omtrent det samme for og få dem i en skikkeli bra stand.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Porche er ok menne lissom det å ikke ha en Alfa og ikke være i dette miljøet gjør meg mere deppa.

En annen ting er at eg gir en blanke i om en annen med en rispose eller nazistål fliser meg forde de har mere hk og drar fra på langsidene.

Å finne en bil med alt det som er typisk Alfa som sjelv design lyd og den følelsen når en kjører samt at dem alle er ganske spesielle.

Men hva syns dere egentli? vannvid eller ok?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som du er bitt såppas av alfa basillen at du må holde deg til det! Foreslår også en heftig 105serie ved siden av en bruksbil.. Vet ikke hva Denne går for jeg men..  :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja eg er bitt noe så sinnsykt hardt også! er gla i dere alle sammen vettu å kan lissom ikke svikte familien heller.

Ja 105 er deili bil skal ha en slik en, en gang men da som "orginal" å en slik ligger på en 100k +- å da er det ikke masse til overs til mods.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den 105 i sverige skulle visst gå for rundt 100 K svenske.Mailet såvidt med han rett før jul..

Utrolig flott bil...Etter mine kalkuleringer kommer vel den bilen på rundt 100-110 Nok ferdig reg i norge...Avhengig av moms på kjøpesum etc..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan sikkert få kjøpt den her billig:

http://video.google.com/videoplay?docid=-5794255225390878729&q=top+gear

Herregud, hvordan er det mulig?? Kan noen finne en stor spade og smekke i rumpa på Mr Clarkson??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Herregud, hvordan er det mulig?? Kan noen finne en stor spade og smekke i rumpa på Mr Clarkson??

dette gjør han støtt!

Husker han drev å raserte en gammel "klassisk" 911 også... hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

dette gjør han støtt!

911 som i Porsche? Det er jo ikke straffbart da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

dette gjør han støtt!

911 som i Porsche? Det er jo ikke straffbart da.

911 2,7 rs lightweight er en av mange drømmebiler  ;)

Men seriøst... jeg ville heller hatt en gammel 911 enn en tidlig masser biturbo  :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ronny hva syns du da om det som er topic?

at spekteret av hva man kan få er så vidt at det er "umulig" å svare på...  skal det kun være italiensk? Bakhjulstrekk eller framhjulstrekk? Hvor gammel helst? Hvilke kritterier har du?

Ved å si litt hva du krever er det enklere å komme inn på et noe mer "nøyaktig" forslag.  ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

at spekteret av hva man kan få er så vidt at det er "umulig" å svare på...  skal det kun være italiensk? Bakhjulstrekk eller framhjulstrekk? Hvor gammel helst? Hvilke kritterier har du?

Ved å si litt hva du krever er det enklere å komme inn på et noe mer "nøyaktig" forslag.  ;)

Sånn da har eg oppdatert posten så fyr laus :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

EDIT:

Ok litt saker som kreves av en bil.

-Det skal ikke være familie bil, det vil si ikke noe stasjonsvogn eller suv eller annet drit.

-Den skal ha 250hk minst siden min vil antagelig få det samme og kanskje litt til.

-Den skal ikke være en hitlerkjelke/nazistål, for slik en har eg fra før :P med andre ord ikke et tungt og stort dråg av en bil.

-Den skal ha bakhjulstrekk ellers blir det kjedeligt etter 1uke uansett og slikt hører mer hjemme på en bruksbil fra og til jobb samenheng, vil heller ikke ha 4hjulstrekk det blir for safe.

-Den skal ikke ha ABS ESP ASP osv hater slike djevelskaper som ødelegger morroa. så når eg gjør feil kan eg ikke skylde på at elektronikken streika :P

-Den skal være før nerdetida det vil si at eg skal kunne skru på den :P nå til dags så får dem virus osv og har alt for masse elektronikk og skit og er nesten umulige å mekke på.

-Motoren skal vises og være et smykke ikke noe innpakka vaskemaskin opplegg.

-Den skal være spesiell. Det vil si en bil du ikke ser for ofte i gata men kanskje mange av på treff :) og som de som kan bil vil snu seg etter.

-Den skal være litt diskre men samtidig vekke oppsikt. Det vil si ikke masse plastikk drit som på risposene.

Ja eg er skikkelig krevende, sta og ikke minst en hyggeli særing som en på et treff kalte meg :P

Gtv med frisert 3 liter og 3 dobble gassere  ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...