Gå til innhold
Lille-Twinny

Frontlys på 156

Anbefalte innlegg

Som vi alle vet, er ikke frontlyktene på 156 de aller beste... Hehe  :P

Og... Jeg har muligens funnet en GOD løsning på det problemet. Det er vanlige pærer men de bor "i et forurenset" halogen- miljø. Dette gjør lyset MYE sterkere, de sier at pærene som er 55/60W skal ha like godt lys som en 100/110W pære... Uten varmen som genereres fra disse og ødelegger reflektoren. Dette skal jeg se om jeg får mine ekle, klamme fingre på og finne ut om de er noe tess. :)

Kommer tilbake med mer... (Hilsen en som ikke har verdens beste nattsyn....)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette hørtes interessant ut!

Post fabrikat og hvor du får kjøpt disse pærene, dersom det viser seg å funke.

Jeg ser nada om kvelden i min 156  :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis jeg beholder bilen så har jeg veldig lyst på xenon. Man får komplette xenonpakker for 3500blanke norske, MEN hvis du har en annen løsning hadde det vært konge. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men er de xenon pakkene inkludert automatisk nivåkontroll?

I så fall må du vel bytte tilbake til orginalt ved hver eu-kontroll?

Hvis man slipper det, så er det jo derimot interessant.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen andre som har litt "høge" kurver av langlysa på sin 156? har skifta eine lykta, men er samma greiene der, litt ekorn-lys liksom, lyser altfor høgt sjøl om lyktene er innstilt rett......

pleier å fyre opp grøftelysa, om det blir litt dårlig sikt, sjøl om det ikkje er heilt etter boka, så noen bedre pærer/konfigurasjoner hadde ikkje vært så galt å fått tak i

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Twinny!! har du finni ut noe har det blitt noe bedre? hva het deisse pærene dine og hvor kan man få tak i de?

JS: hvor har du kjøpt Philips pærene dine? finner bare osram pærer i sjappene jeg er innom...

Hilsen nattens prins

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Philips pærer er det Hellanor som selger. Dvs at alle bilverksteder i automesterkjeden

har eller kan skaffe slike pærer.

De leveres kun i 2pk og er litt dyre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Twinny!! har du finni ut noe har det blitt noe bedre? hva het deisse pærene dine og hvor kan man få tak i de?

JS: hvor har du kjøpt Philips pærene dine? finner bare osram pærer i sjappene jeg er innom...

Hilsen nattens prins

Svaret nærmer seg med stormskritt... Dere får forhåpentligvis svar i morgen. :)

Hilsen mørkets fyrste..... LUCAS!  ;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjører med Philips pærer. Kan ikke si jeg har merket noe særlig forskjell.

Langlysene lyser jo opp tretopper, uansett etter en liten stund..... :D

Så det er litt høge kurver på alfaen ja.......

Jeg hadde bilen min på service for ca 14 dager siden og allerede har jeg det "problemet".

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjører med Philips pærer. Kan ikke si jeg har merket noe særlig forskjell.

Tror det er Philips-pærer jeg har på min også, kjøpte de ihvertfall på Shell.

Det sto 25 (eller 30) % bedre lys på pakka, men det har jeg ikke merket mye til....

Har dere andre forresten lyktespylere på deres 156? Min har ikke det, så i dette føret så tar det bare 15min før lysene er ubrukelige...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg syntes ikke akkurat de lyktespylerene var noe særlig tess. Må vel ha visker i tillegg

om det skal være noen vits. Det eneste den var god på var å grise til fremre del av

panseret.

GTV'en har ikke spylere. Likegreit sier nå jeg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal vi se... Pærene heter Extreme White Plus, de har altså 55W styrke og varme men er like sterk som 110W grunnet det forurensede halogen-miljøet.

Forhandler her i landet er: Monty Karland AS Tel: 22 52 40 00

Har ikke testet enda, men har en kollega som har testet de og resultatet ble utmerket!  ;)

Kommer til å kjøpe noen selv og teste også. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes faktisk at 156 har relativt gode lys .... iallefall når lytene er nye..

Man kan godt si at lytene er en slite del og eldes med vær og vind, så har du dårlige lys så kjøp deg nye lykter....

Da har du ett supert utgangspunkt for ombygging til xenon... Har 2 stk bosch tennere liggende ett sted jeg .......

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...