Gå til innhold
jonhc

156 GTA vs "tyskerne"

Anbefalte innlegg

Noen som kan forklare litt om HK og dreiemoment? Hvorfor har de tatt ut "bare" 250 HK ut av 3,2 literen i 156 GTA?

BMW M3 har vel også 3,2 liter, men har tatt ut nesten 100 HK mer.

Og Audi RS4 har 2,7 liter med turbo og enda mer hester.

Jeg tviler ikke på at Alfas ingeniører kunne tatt ut like mye hester som BMW og Audi. Så hva er hensikten med å stoppe på 250 når de skal lage toppmodellen? Tar man det igjen på dreiemoment?

Jeg vet at det ikke er Drag-racing Alfa'n er laget for, men jeg kan ikke skjønne annet enn at den må bli kraftig frakjørt, også på bane, når det er så store forskjeller i HK?

Mvh

Jon Harald

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ren gjetning:

A: markeds- og avgiftsmessige grunner. Alfa er ikke et volummerke, så de vil vel gjerne selge noen eks. når de først tar investeringen med å lage GTA. Tyskerne selger så mange biler allikevel at de ikke bryr seg...

B: Greit å ha litt å gå på!

Synes jeg ser M3 eieren når en chippa og tunet GTA blåser dørene av penisforlengeren hans ;D ;D

C: neimen ikke så sikker på at den blir så veldig frakjørt på bane med en dyktig sjåfør og ikke en altfor "åpen" bane....

D: Forhjulstrekk!

...det er det jeg tror ihvertfall!

JEJ

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ren gjetning:

A: markeds- og avgiftsmessige grunner. Alfa er ikke et volummerke, så de vil vel gjerne selge noen eks. når de først tar investeringen med å lage GTA. Tyskerne selger så mange biler allikevel at de ikke bryr seg...

B: Greit å ha litt å gå på!

Synes jeg ser M3 eieren når en chippa og tunet GTA blåser dørene av penisforlengeren hans ;D ;D

C: neimen ikke så sikker på at den blir så veldig frakjørt på bane med en dyktig sjåfør og ikke en altfor "åpen" bane....

D: Forhjulstrekk!

...det er det jeg tror ihvertfall!

JEJ

heisann...

jeg tror at en gta aldri vil kunne true en M3 fra samme årgang! >:(

det er blitt kjørt en test på ringen, en bane som krever en bra bil for å få bra tider....her ble det testet en bmw 330 ci mot en 156 gta, og 330 vant greit dette. :-\

bmw kjørte fortest og var den beste bilen i testen,

alfa understyrte kraftig i svinger, men de mente at alfa var den morsomste bilen å kjøre :), men allikevel, tregest mot en 330!!!!. gjett da en gang hvordan det ville gå mot en M3 :(

en gta vil aldri allikevel kunne true en 75 turbo eller gtv m/75 turbo spec. ;D

men uansett....en M3 frister overhodet ikke, men det gjør en GTA ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

hilsen

alfafred

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

Alfa GTA understyrer? I tester her nede og i programmet TopGear er man full av lovord fordi den "understyrte" GTA kan balanseres på gassen som om den var en bakhjulsdreven bil... Er man litt proff betyr det vel i praksis at man kan velge mellom over- og understyrt.... Ikke sant? :P

Og effektuttak.... Det har nok mest med avgiftsregler i de fleste europeiske land å gjøre, sammenlignet med BMW M3 er den jo relativt "billig".

Og effekt? Tja... Dere er vel ikke helt ukjent med Novitec, de har under utvikling en kompressor for GTA-motoren som vil gi en effekt på ca. 348 hk... Og enda har du penger til overs i forhold til M3 + gleden av å vise tilårskomne pappagutter hvor pen en Alfa er bakfra.... ;D

Vriendlijke groetjes uit Nederland

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

Alfa GTA understyrer? I tester her nede og i programmet TopGear er man full av lovord fordi den "understyrte" GTA kan balanseres på gassen som om den var en bakhjulsdreven bil... Er man litt proff betyr det vel i praksis at man kan velge mellom over- og understyrt.... Ikke sant? :P

Og effektuttak.... Det har nok mest med avgiftsregler i de fleste europeiske land å gjøre, sammenlignet med BMW M3 er den jo relativt "billig".

Og effekt? Tja... Dere er vel ikke helt ukjent med Novitec, de har under utvikling en kompressor for GTA-motoren som vil gi en effekt på ca. 348 hk... Og enda har du penger til overs i forhold til M3 + gleden av å vise tilårskomne pappagutter hvor pen en Alfa er bakfra.... ;D

Vriendlijke groetjes uit Nederland

Hællå gutten rota deg inn her du au så hyggelig da :)

Ang GTA har jeg ikke gleden av og ha testa den men rå er den synes jeg da.

Savner et tlf nr til deg du sendte meg et men det sletta jeg da sef ved en feil...

Jeg har samme nr enda så ta kontakt.

Jeg og fruen skal ta turen nedover i Berlina til sommeren så pluteslig dukker vi opp der nede ;D

Jeg kan treffes på:

[email protected]

Mob +47 957 02 320

Jobb samme som før.

Privat samme som før.

Mvh

Erik Askjem

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...