Gå til innhold
Dog

Wowowowowow

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat kjøpt meg en strøken 2004 156 Sportwagon 1.9 JTD 16V...og bilen er selvsagt fantastisk. Det står originale 17" på den, med 215/45 dekk...så til saken.

Når jeg kjører relativt rolig, og da spesielt på jevnt underlag(ny asfalt), så hører jeg en rytmisk lyd fra hjulene bak...altså som svinginger...type WowWowWow med trykk på W. Jeg trodde først at dette kunne være ubalanse i bakdekkene...men vil det høres så godt på lav fart? Det er ingen vibrasjoner å snakke om...kan det være hjullageret? Bilen har bare gått 23000, men det er klart de kan gå for det..noen forslag? Selger skal selvsagt fikse dette, hvis det er noe å fikse...

O.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Teori: hvis bilen har stått lenge med håndbrekket på kan du få sånne lyder. Bremseklossen lager "avtrykk" i skiva. Slites vekk etterhvert.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke usannsynlig..takk! For jeg syntes det har blitt bedre faktisk...

for å spørre på en annen måte: hvordan høres det ut når hjullageret har gått/ er dårlig? Og, er det mulig å bare høre ubalanse, ikke føle? Vanligvis kjenner jeg jo vibrasjoner i bilen da...

Tror det er en god teori faktisk! :D

O.

Teori: hvis bilen har stått lenge med håndbrekket på kan du få sånne lyder. Bremseklossen lager "avtrykk" i skiva. Slites vekk etterhvert.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å si det sånn. Du hører når hjullageret må skiftes. Jeg får skiftet hjullageret på bakre høyre hjul på min bil i dag. Det bråker noe helt infernalskt. Overdøver lett lyden fra motor og eksosanlegg. Det er faktisk så ille at jeg gruer meg til å kjøre bilen til verkstedet (stakkars bil) :-\ >:(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde slik lyd på Spideren, men gikk bort.... Alfa-lyder kalles det, man vet ikke hvorfor de er der, men plutselig er de borte ;D Hjullager er vel mer en romlelyd? For meg høres det ut som det er noe med bremsene som tw147 sier.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde noe lignende på en tidligere av japse-racer. Da var det noe skitt som hadde lagt seg mellom klosser/kallipper/bremseskive en plass. Hørtes som noe subba inntil... og noe alla dine WowWowWow beskrivelser...

løsna litt på kallipper og dunka litt her og der.. så forsvant det.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hjullageret kan også lage en slik lyd til å begynne med, etterhvert blir det bare værre. Tror nok å det er bremselyder....hadde det samme på min 164 når jeg henta den..gikk bort etter noen mil. Poenget er at har man varme bremser bør man ikke trekke til håndbrekket og la den stå slik over lengre tid...da blir skivene skeive.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skal kjøre til vestlandet i helgen, så da får jeg 100 mil på meg.

Og kanskje 30 av dem med brekket på for å slipe ned litt ;D

Er det ikke borte etter den turen får jeg få den opp på en bukk og sjekke..jeg håper og tror det er transport&brekk&something som er årsaken.

Det har blitt mindre i det siste...så det styrker jo den teorien.

Takk til alle for delt kunnskap!

O.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...