Gå til innhold
Gjest Rally

Selespeed ??

Anbefalte innlegg

Hvor stabilt det er vet jeg ikke så mye om, men det har fungert knirkefritt på min 147 som nå har gått 19000km. Spør du meg er det verdt kronene for moroen sin del i alle fall, og det kommer fra en som var usedvanlig glad i å gire manuelt, før Selespeeden gjorde sitt inntog. Jeg gir Selespeed'en terningkast 6 i alle fall!

;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har selv en 156 2.0TS med manuell kasse, og er veldig fornøyd. Selespeed er bedre på nedgiring siden den gir mellomgass, men den vil aldri gire så mykt oppover som du kan gjøre selv, ihvertfall ikke under kraftig akselerasjon.

Smaken er som baken - delt.... ;D ;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurer på å gå til anskaffelse av en brukt 156 eller 147. Er Selespeed et "stabilt" system som er verdt de ekstra kronene? :-\

Kjøpte min 156 selespeed ny i 2000 og nå kjørt ca 33"km.

Ville kjøpt selespeed igjen, hjalp veldig og oppgradere software. Dette er hvis du kjøper serie 1 selespeed. Hadde en av de første med svakhet med en pakning i bunnen på selespeed enheten. Fikk ny på garanti.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finnes det noen gode redaksjonelle tester av Alfa med Selespeed? De få jeg har sett har skrevet veldig lite om SS-systemet.

Gravde i bladene hjemme. Den mest omfatende testen jeg har er fra drive nr 11/99.

Artikkelen heter" Lenge leve selespeed"og tar kun for seg selespeed systemet ikke resten av AR 156

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå ser det ut til at jeg skal teste en Alfa 147 2.0 Selespeed, så da gikk jo DET håpet i boks.... går ut ifra at dette vil bli gjort iløpet av et par uker.

Testen min av Alfa 156 SW har på is inntil videre, da jeg ikke fikk lånt bilen så mye som det er behov for å skrive en test. Men den testen kommer jeg tilbake til senere.

I mellomtiden gleder jeg meg til å få testet 147 2.0 Selespeed! :)

mvh

Ken-Arild Kristiansen

[email protected]

http://www.kak.net/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mye fine tilbakemeldinger her, men jeg tror ikke Selespeed er noe for kona, som også skal kjøre bilen :-[ De er jo også en del dyrere de modellene med dette :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jo lett som en drøm å kjøre, ikke tro på tester hvor de sier det krever lang tilvenning, slike tester er muligens bare enda ett bevis på at endel norske biljournalister er en gjeng amøber... Hvis kona synes det er vrient, er det det bare å trykke på "city" og vips, så har du bortimot automatgir. enklere bilr det ikke på denne siden av moro!

Forza Selespeed!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kona tar heller min bil en sin egen og elsker selepeed!!!!

Skal kjøpe ny bil til henne snart, håper jeg får litt kvalitetstid med alfa`n igjen. 8)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...